کد خبر: 1227 زمان انتشار: 18:24:20 - 1399/11/17
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز: تبریز، دومین شهر بلند مرتبه کشور بعد از تهران است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهر تبریز به دلیل توپوگرافی نامناسبش موجب سختی اجرای عملیات اطفاء حریق شهر برای آتش نشانان شده و به لحاظ بافت شهری و بلند مرتبه‌سازی، دومین شهر بلند مرتبه کشور بعد از تهران است.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  فریدون بابایی اقدم، در مراسم رونمایی از اولین بسکت اطفای حریق سازمان آتشنشانی تبریز، ارتقای امکانات امدادی آتش نشانی تبریز به لحاظ ساخت و سازهای بلند مرتفع را ضروری عنوان کرده و اظهار کرد: ضرورت وجود چنین امکاناتی در سیستم آتش نشانی در آتش سوزی سال گذشته جنگل‌های ارسباران، بیش از پیش احساس شد.

وی ادامه داد: نبود چنین امکاناتی موجب تاخیر در اجرای عملیات اطفای حریق و در مواردی باعث جبران ناپذیری میزان خسارات وارده شد.

وی با اشاره به توسعه بافت فعلی شهر تبریز در چند دهه گذشته و ضرورت تجهیز هر چه بیشتر ایستگاه‌های آتش نشانی، افزود: خوشبختانه بخش مهمی از این نیاز که مطالبه و نگرانی شهروندان بود، رفع شد.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، بابایی اقدم در خاتمه با بیان اینکه امیدواریم شاهد اتفاقات تلخ در سطح شهر تبریز و استان نباشیم، گفت: وقوع حوادث مختلف به دلیل شرایط خاصی که در شهر تبریز وجود دارد، اجتناب ناپذیر بوده و در این میان، قدردان زحمات تمامی مسئولانی هستیم که قدم‌های موثری برای رفع این نیاز عملیات امدادی آتش نشانی برداشته‌اند.

ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.