کد خبر: 1249 زمان انتشار: 23:48:18 - 1399/11/29
موزه قلعه "فلک الافلاک" خرم‌آباد ایمن‌سازی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: فصل نخست بهسازی و ایمن‌سازی موزه قلعه تاریخی‌ "فلک‌الافلاک" خرم‌آباد به پایان رسید.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  "  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان سید امین قاسمی روز سه‌شنبه بیان کرد: معاونت میراث‌فرهنگی این اداره‌کل در راستای ایمن‌سازی و بهسازی الکتریکال ( برقی) موزه قلعه ‌فلک‌الافلاک در سال ۹۷ مبادرت به تهیه این طرح کارشناسی کرد و پس از پایان یافتن طرح مذکور توسط اداره‌کل موزه‌های کشور تائید و آماده اجرا شده است.

وی با اشاره به رایزنی‌های صورت‌گرفته و تامین اعتبار پروژه مذکور در سال‌جاری افزود: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان در راستای اجرای فاز اول ایمن‌سازی برق قلعه فلک‌الافلاک، قرارداد پنج  میلیارد ریالی با پیمانکار منعقد کرده است.

قاسمی اظهار داشت: قرارداد مربوطه به‌صورت مرحله به مرحله و طبق شرح خدمات ارائه شده، انجام گرفته است که تاکنون فصل اول این پروژه ( ایمن سازی موزه) به پایان رسیده است.

قلعه باستانی فلک‌الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان، یک بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی است.

زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک الافلاک موجب شده است این بنای تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.