کد خبر: 1262 زمان انتشار: 22:48:22 - 1399/12/08
جلوه‌ای ویژه از سبک معماری آنتونی گائودی

آنتونی گائودی از معماران برجسته اسپانیا، با استفاده از ایده‌های کاملا رنگی و پر از جنب‎‌وجوش و هیاهو توانست سبک معماری مخصوص به خود را در سال 1885 میلادی به ثبت برساند که این ساختمان محسورکننده هم جلوه‌ای ویژه از همین سبک معماری را دارد.

این ساختمان جزو نخستین بناهای موروثی و تاریخی اسپانیا به شمار می‌رود که با تلفیق مدرنیسم و معماری آنتونی گائودی توانست توجه معماران و طراحان سراسر جهان را به سوی خود جلب کند.

آنتونی گائودی با استفاده از موزاییک‌های نقاشی دستی، قوس‌های چند فویل و نقوش هندسی خاص و رنگارنگ، سبکی جدید را در طراحی و معماری این ساختمان ایجاد کند که تا سالیان سال زنده و پایدار خواهد ماند. علاوه بر آن، عناصر تزئینی و معماری Casa Vicens به خاطر پالت رنگی پر جنب و جوشش مشهور است که گائودی سعی کرد آن را در پروژه‌های خود نمایان سازد.


 


 


 


خطوط، رنگ‌ها و اشکال هندسی با هنری خاص و دیدنی در این ساختمان جلوه پیدا کرده‌اند که از فاصله دور هم می‌توانند توجه هر رهگذری را جذب کرده و بازدیدکنندگان را به نوعی به سوی خود فراخواند.

همچنین هریک از بخش‌های این ساختمان با طرح‌های برجسته هم شکل گرفته‌اند که این کار نه تنها با ظرافت و طراحی خاصی انجام شده، بلکه تمام رنگ‌ها و ایده‌های هنر معاصر اسپانیا را نیز به نمایش درآورده است که نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.


 


 


 


 


 


 


 

اسکان

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.