کد خبر: 1295 زمان انتشار: 18:19:08 - 1399/12/22
کاشت ۳۵۰۰ درخت «چنار» کهنسال در خیابان ولیعصر

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران از کاشت ۳۵۰۰ اصله درخت چنار کهنسال در خیابان ولیعصر خبر داد.

به گزارش پایگاه " اخبار معماری  " محمد علی مختاری روز جمعه در آیین بهره برداری از فاز چهارم پروژه احیاء و ساماندهی درختان چنار خیابان ولیعصر (عج) ضمن اشاره به طرح احیای درختان خیابان ولیعصر (عج)، بیان کرد: طی سال‌های گذشته تعدادی از درختان این خیابان به علت ساخت و سازها، خیابان سازی و ... تخریب شده بود. از شهریور ۱۳۹۶ طرح ساماندهی درختان ولیعصر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

به گفته مختاری؛ خیابان ولیعصر (عج) در خاورمیانه نمونه است و باید نسبت به ساماندهی و حفظ آن کوشید.

وی ضمن اشاره به استقرار بسیاری از مراکز و نهادها در خیابان ولیعصر (عج)، گفت: از شهریور ۱۳۹۶ تاکنون ۳۵۰۰ اصله درخت چنار کهنسال با بن ۵۰ و قدمت بالای ۱۰ تا ۱۵ سال از نهالستان‌های اطراف اصفهان و مشهد به وسیله تریلی و به روش روت بال به تهران آورده شده‌اند. این تعداد درخت در چهار فاز در خیابان ولیعصر (عج) کاشته شده‌اند.

به گفته متاری، امسال نیز ۱۵۰۰ اصله درخت در این خیابان کاشته شده است.

استراتژی مدیریت شهری پنجم افزایش کیفیت زندگی شهروندان است

محمد سالاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: مدیریت شهری دوره پنجم برخلاف همه مشکلات، محدودیت‌های جدی مالی و بدهی‌های انباشته به ارث رسیده، تلاش کرد که استراتژی خود را به سمت کیفیت زندگی یعنی ایجاد نشاط و آرامش برای شهروندان ببرد.

او با بیان اینکه در همین راستا برای حفاظت از درختان گام‌های بسیاری برداشته شده است، توضیح داد: مصوبه برج-باغ در تهران لغو شد و این اقدام به معنی حفظ و صیانت از باقی مانده باغات تهران است. همچنین در مناطق فرسوده و غیربرخوردار شهر تهران، حدود ۲۰ باغ مهم تملک شد. طرح موضعی صیانت، حفاظت و ساماندهی از مهمترین باغات شهر تهران یعنی کن، فرحزاد و سوهانک اجرا شد. دراین دوره مدیریت شهری، حفظ و صیانت از ۱۷۰۰ هکتار باغات کن و ۲۱۱ هزار هکتار باغات فرحزاد در یک فرآیند کارشناسی مصوب شد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: چنارهای خیابان ولیعصر (عج) برای ثبت ملی و جهانی این خیابان با هویت، نقش بسیار مهمی خواهند داشت.

ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.