کد خبر: 1318 زمان انتشار: 23:35:51 - 1400/01/04
اصلاح و بهینه‌سازی نورپردازی میدان نقش جهان پس از ۳۰ سال

اصلاح و بهینه‌سازی نورپردازی میدان نقش جهان بعد از ۳۰ سال فرسودگی تجهیزات روشنایی انجام شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: اصلاح و بهینه سازی نورپردازی مجموعه تاریخی میدان نقش جهان با هماهنگی کامل اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، همچنین دفتر نمایندگی سازمان یونسکو در میدان انجام شده و تمام ملاحظات فنی از جمله عدم هرگونه دخل و تصرف در اصل بنا در نظر گرفته شده است.

حسین امیری با اشاره به جایگاه جهانی میدان نقش جهان گفت: لزوم اصلاح نورپردازی این اثر بزرگ جهانی احساس می شد، به همین دلیل اصلاح و بهینه سازی نورپردازی این میدان در سه فاز در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت. فاز اول نورپردازی ابنیه تاریخی شامل مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله و کاخ عالی قاپو بود که با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از اعتبارات منطقه ۳ شهرداری اصفهان با طراحی مدیریت بهینه سازی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان انجام گرفت. فاز دوم اصلاح روشنایی کف میدان و افزایش میزان شدت روشنایی آن بود.  

وی با بیان اینکه در فاز سوم نورپردازی سر در مغازه ها همچنین غرفه های اطراف طبقه فوقانی میدان نقش جهان انجام شد، افزود: در این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از اعتبارات منطقه ۳ و همچنین با طراحی مدیریت بهینه سازی حوزه معاونت خدمات شهری انجام گرفت، تمام مغازه ها نسبت به حذف پروژکتورها و لامپ های آویز اقدام کردند. در این فاز از پروژه، ضمن ایمن سازی شبکه توزیع برق و تابلوهای برق نسبت به بازسازی تجهیزات الکتریکی نیز اقدام شد تا هیچ گونه خطری وجود نداشته باشد.   

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امیری با تاکید بر اینکه تمام مراحل طراحی و انتخاب تجهیزات جهت نورپردازی این مجموعه ثبت جهانی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و همچنین دفتر نمایندگی سازمان یونسکو در میدان امام خمینی(ره)، سازمان زیباسازی و تمام کارشناسان ذیربط انجام شد، افزود: تمام ملاحظات فنی از جمله عدم هرگونه دخل و تصرف در اصل بنا، عدم وجود هرگونه پروژکتور یا منبع نوری مضر و نازیبا و همچنین ایمنی تاسیسات الکتریکی در نظر گرفته شده است.  

اصلاح و بهینه سازی نورپردازی میدان نقش جهان بعد از حدود ۳۰ سال فرسودگی تجهیزات روشنایی و نورپردازی آن انجام شده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.