کد خبر: 1329 زمان انتشار: 00:04:50 - 1400/01/11
هتل پر حاشیه چهارباغ در حال کوتاه شدن

امروز که بیش از ۱۰ سال از تعدیل ارگ جهان‌نما به دلیل نقض حریم میدان نقش‌جهان می‌گذرد، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از تعدیل بخش‌هایی از طبقه آخر هتلی که ارتفاع آن حریم محور تاریخی فرهنگی اصفهان را نقض کرده بود، خبر داد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل از ایسنا، ناصر طاهری اظهار کرد: سال گذشته طی جلساتی که در دفتر معاونت عمرانی استانداری اصفهان، همچنین مدیرکل میراث فرهنگی و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، توافقاتی با مالک و سرمایه‌گذار این هتل به‌منظور کاهش تأثیر منظری ساختمان هتل برِ خیابان چهارباغ عباسی صورت گرفت و قرار شد که بخش‌های مشرف به خیابان حذف شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر قسمت‌هایی از طبقه آخر هتل از محل دیوار برشی مشرف به سمت خیابان چهارباغ تا پشت سینما فلسطین در حال حذف و برچیده شدن است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل غیرقانونی بودن ساخت هتل به دلیل ابلاغ نشدن مجوز ساخت از سوی اداره کل راه و شهرسازی نیز با این حذف حل خواهد شد یا خیر؟ گفت: ساخت هتل غیرقانونی نبود. مراحل اخذ پروانه انجام‌شده بود و در ابلاغ مصوبه نیز اداره کل راه و شهرسازی مسئولیت دارند و صاحب‌نظر هستند.

طاهری یادآور شد: قبلاً درخواست توقف داشتیم و طی جلسات کارشناسی و تائید در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با همکاری و تعاملاتی که صورت گرفت تا حد زیادی موضوع اشرافیت به خیابان چهارباغ با حذف بخش اشاره ‌شده، مرتفع خواهد شد.

وی، از همکاری مالکین و سرمایه‌گذاران این هتل به‌صورت ویژه تشکر کرد، چراکه با وجود صرف هزینه‌های زیاد در راستای تعامل حاضر به همکاری و حذف بخشی از ساختمان خود شدند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.