کد خبر: 1333 زمان انتشار: 00:30:51 - 1400/01/16
تشریح اقدامات اجرایی ثبت جهانی خیابان ولی عصر

شهردار منطقه ۱۱ تهران به تشریح اقدامات اجرایی برای ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) پرداخت.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان با بیان این که ۴ کیلومتر از خیابان ۱۸ کیلومتری ولی عصر (عج) در این منطقه قرار دارد، گفت: این خیابان به عنوان طولانی ترین خیابان خاورمیانه و نیز قدمت تاریخی مورد توجه مدیریت شهری است و پیش از این برنامه ریزی، بررسی و ارائه طرح های مختلف برای پیشبرد اقدامات ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) توسط مناطق ۱۱، ۶ ،۳، ۱ انجام شده است.
آبادیان با اشاره به این که خیابان ولی عصر (عج) از جنوبی ترین نقطه در میدان تاریخی راه آهن در محدوده منطقه ۱۱ آغاز می شود، توجه به مکان رویدادهای تاریخی و ابنیه ارزشمند به لحاظ قدمت و معماری را از مهم ترین اقدامات ثبت جهانی این خیابان بر شمرد.
شهردار منطقه ۱۱ افزود: هم اکنون معاونت خدمات شهری و محیط زیست نسبت به آرام سازی محیطی ،حذف زوائد ، کاشت درخت ، شستشو و پاکسازی جداره ها ، رنگ برداری و رنگ آمیزی، آذین بندی، نصب المان های مناسبتی، نصب و اکران استندهای مناسبتی اقدام کرده است.


به گفته آبادیان، در همین زمینه توافق نامه ای هم با مالکین و کسبه محور خیابان ولی عصر (عج) برای پیرایش این خیابان منعقد شده است که شامل تهیه و نصب تمامی اجزای تابلوها و پیرایش پلاک ها می شود.
او همچنین یاد آور شد: در اجرا و بهسازی نما، انتخاب طرح و جنس مصالح مورد استفاده متناسب با معماری و شکل نخستین بنا خواهد بود.
آبادیان در ادامه بیان کرد: شستشوی محور خیابان ولی عصر (عج) در آستانه آغاز سال نو و نیز اجرای جشنواره های نوروزی نیز از دیگر اقدامات برای ثبت جهانی خیابان ولی عصر (عج) است.
شهردار منطقه ۱۱ در تشریح اقدامات برنامه ریزی شده برای حفظ مکان های تاریخی واجد ارزش در محور خیابان ولی عصر (عج) به سنگفرش معبر در مسیر خانه ها و عمارت های تاریخی با هدف ارج نهادن به آثار ملی و ارزشمند خانه مینایی واقع در معبر اشاره کرد و گفت: اجرای سنگفرش در خیابان ولی عصر (عج) بالاتر از میدان منیریه – کوچه کریمی طینت که خانه مینایی (موزه و روایت خانه خیابان ولی عصر عج) در آن قرار دارد در همین راستا انجام شده است که شامل اجرای ۵۰۰ متر مربع سنگفرش از نوع سنگ گرانیت خرم دره گل پنبه ای به ابعاد ۴۰*۴۰ سانتیمتربوده است.

 
آبادیان حفظ ابنیه تاریخی از جمله خانه مینایی، نور پردازی موزه قرآن، اجرای طرح انضباط شهری در حد فاصل چهارراه جمهوری تا چهارراه ولی عصر (عج)، نورپردازی ساختمان تئاتر شهر، اقدامات حمایتی برای تئاتر های خصوصی در محور خیابان ولی عصر (عج) ، کاشت درخت چنار تازه و شناسایی درختان خشکیده  و افتتاح موزه هنر ایران (کاخ مرمر ) این محور را از جمله اقدامات مهم سال گذشته در این خیابان بر شمرد.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.