کد خبر: 1338 زمان انتشار: 23:57:18 - 1400/01/16
شهردارتهران لایحه ساختمان سبز را به شورا فرستاد

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار از ارسال لایحه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران» به شورای اسلامی شهر تهران با هدف صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان ها و جهت گیری به سوی ساختمان سبز خبر داد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری با بیان اینکه این لایحه از سوی شهردار به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است در این باره گفت: این لایحه با توجه مواد ۳۸، ۴۶ و ۶۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی مصوب سال ۹۶ و ماده ۱۸ قانون اصلاح الگوی مصرف مصوب سال ۸۹ مجلس شورای اسلامی تهیه و تنظیم شده است.

انصاری با اشاره به اهمیت تصویب لایحه «توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران» افزود: توسعه و ترویج ساختمان های سبز، بهینه سازی مصرف آب، انرژی و ... در ساختمان ها و بهبود کیفیت بهداشت و سلامت ساکنین ساختمان ها از جمله اهداف این لایحه است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین ایجاد بستر مناسب جهت ترغیب سازندگان و مالکین ساختمان ها به منظور رعایت الزامات محیط زیستی و افزایش آگاهی عمومی و ترویج و ارتقای مشارکت شهروندان به منظور توسعه ساختمان سبز را از دیگر اهداف لایحه فوق دانست.

شهرداری تهران مطابق آیین نامه اجرایی صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان مصوب سال ۹۶ هیئت وزیران ملزم به آن است که هر ساله در راستای توسعه انرژی های نو و تجدیدپذیر در شهر تهران مجموعه اقداماتی در دستور کار قرار دهد که تهیه این لایحه نیز در همین راستا بوده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.