کد خبر: 1366 زمان انتشار: 22:21:26 - 1400/01/30
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی خبر داد مرمت و بازسازی کاروانسرای "مقصودیه" توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه واقع در مجموعه دانشکده معماری تبریز، توسط دانشگاه هنر اسلامی تبریز خبر داد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: مجموعه دانشکده معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز که متشکل از چندین خانه تاریخی معظم و باشکوه محله مقصودیه است از جمله مجموعه‌های فاخر تاریخی تبریز محسوب می‌شود که به همت این دانشگاه بازسازی و مرمت شده است.

وی با بیان این‌که مرمت و بازسازی کاروانسرای مقصودیه از دیگر اقدامات موثر و اخیر دانشگاه هنر اسلامی تبریز است، گفت: کاروانسرای مقصودیه متعلق به مقصودخان پسر پادشاه بزرگ دوره ترکمانان اوزون حسن بوده که بخشی از آن در مجموعه دانشگاه هنر تبریز قرار گرفته است و بخش دیگر آن نیز توسط اصناف به انبار تبدیل شده بود.

وی افزود: این کاروانسرا که در مقایسه با سایر کاروانسراها ابعاد کوچک‌تری دارد، توسط اساتید و کارشناسان دانشگاه هنر مورد مطالعه و شناسایی قرار گرفته و مراحل بازسازی و مرمت آن پس از تملک چند پلاک خارج از مجموعه آغاز شد.

حمزه زاده ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند کی‌نژاد رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای باز زنده‌سازی ابنیه تاریخی منطقه مقصودیه تبریز، میزان اعتبار بازسازی و مرمت کاروانسرای مقصودیه را بالغ‌ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط این دانشگاه عنوان کرد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی گفت: مراحل اجرایی این پروژه از اسفند ۹۹ آغاز شده و در حال حاضر مراحل پایانی و کف‌سازی را سپری می‌کند، این کاروانسرا از سه بخش تشکیل شده که بخش‌های شمالی و جنوبی در مجموعه دانشگاه هنر قرار گرفته و هم‌چون سایر بخش‌ها کاربری آموزشی خواهد داشت، تملک بخش غربی این کاروانسرا نیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته تا شاهد توسعه این مجموعه دانشگاهی فاخر باشیم.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.