کد خبر: 1393 زمان انتشار: 11:14:39 - 1400/02/16
ایران برنده بزرگ‌ترین جایزه طراحی جهان شد

«پردیس‌خانه» و «کبوترخانه» از استودیو معماری کیوانی برنده جایزه آ دیزاین شدند.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " مسابقه آ دیزاین، بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین جایزه بین‌المللی طراحی است که هر سال در شهر کومو در ایتالیا برگزار می‌شود و طراحان خلاق کشورهای جهان در رشته‌های مختلف در آن شرکت و برای کسب جوایزش با یکدیگر رقابت می‌کنند.

داوری این‌مسابقه در چندمرحله، با حضور بیش از ۲۲۰ کارشناسان از سراسر جهان انجام می‌شود.

سال ۲۰۱۶ میلادی، پروژه «اُرسی خانه» از استودیو معماری کیوانی، برنده مدال برنز مسابقه «آ دیزاین» در بخش معماری، ساختمان و سازه و در سال ۲۰۱۷ هم طراحی داخلی مهرخانه برنده مدال نقره این‌رقابت شده بودند. حالا دو اثر دیگر از نیما و سینا کیوانی، یعنی «پردیس‌خانه» و «کبوترخانه» باردیگر توانسته‌اند نشان برنز این جایزه را از آن خود کنند.

ساختمان ویلایی «کبوترخانه» در سال ١٣٩٨ در مازندران اجرا و در طراحی و ساخت آن از کبوترخانه‌های تاریخی ایران الگوبرداری شده و فضایی به پرندگان اختصاص پیدا کرده تا به تعامل بیشتر انسان و طبیعت بینجامد.

«پردیس‌خانه» هم یک‌بنای مسکونی در تهران است که با الهام از باغ‌های معلق بابِل همچنین باغ تخت شیراز طراحی شده. این‌بنا طبقه طبقه است و در نمای طبقات مختلف آن درخت، گل و گیاه به کار رفته تا باز هم به ضرورت تعامل میان انسان و طبیعت اشاره شود.

مهر


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.