کد خبر: 1400 زمان انتشار: 10:39:40 - 1400/02/22
الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان برای متراژ ۱۵۰۰ متر به بالا

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران از اجباری شدن صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای متراژهای ۱۵۰۰ متر به بالا خبر داد و گفت: شناسنامه فنی ساختمان به ارتقای کیفیت منجر می‌شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از صما، علیرضا میرجعفری در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری با انجمن مدیریت پروژه ایران اظهار کرد: یکی از دستاوردهای این همکاری اجرای مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازهاست. در این صورت مشخص می‌شود پروژه در زمان مقرر کیفیت مناسب و با هزینه پیش‌بینی شده اجرا می‌شود یا خیر.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سازمان نظام مهندسی استان تهران بر صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان تاکید ویژه‌ای داشته است، تصریح کرد: این شناسنامه هویت ساختمان است. نتیجه حضور مجری ذی‌صلاح در ساخت و سازهای شهری به صدور شناسنامه فنی و ملکی منتج می‌شود که مهم‌ترین دستاورد آن ارتقاء کیفیت ساخت و ساز است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران یادآور شد: پس از دو سال شاهد آن هستیم که مشاوران املاک در معرفی فایل، داشتن شناسنامه فنی ساختمان را یکی از برتری‌ها اعلام می‌کنند که در قیمت ساختمان تاثیرگذار است.

جعفری ادامه داد: سازمان نظام مهندسی در کنار مردم حضور دارد و در راستای ارتقاء کیفیت ساخت و سازها گام بر می‌دارد. طی شش ماه اخیر صدور شناسنامه فنی و ملکی برای ساختمان‌های ۱۵۰۰ متر به بالا اجباری شده و برنامه سازمانی است که این کار برای متراژهای ۱۵۰۰ متر به پایین الزامی شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.