کد خبر: 1426 زمان انتشار: 00:34:18 - 1400/03/07
یکی از ارزشمندترین بناهای تاریخی ایتالیا نوسازی می‌شود

دولت ایتالیا تصمیم گرفته بنا تاریخی کولوسئوم رم باستان را که مربوط به قرن اول میلادی‌ست، احیا کرده و با هزینه 22.2 میلیون دلار آن را به دوره اوج خود بازگرداند.

در واقع بنای دیدنی و تاریخی کولوسئوم در آستانه افزودن فناوری‌های پیشرفته‌ای است که می‌تواند در حین حفظ قدمت و ارزش تاریخی، به دوره اوج خود که مربوط به وایل قرن نوزدهم میلادی است، بازگردد.

بنا تاریخی Colosseum رم باستان که مربوط به قرن اول میلادی است و برای سرگرمی توده‌ها با بازی‌های گلادیاتور و شکار حیوانات مورد استفاده قرار می‌گرفت، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جهان به شمار می‌رود.

این بنا سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارد؛ اما تاکنون بازدیدکنندگان آن همیشه آمفی تئاتر را بدون کف آن دیده‌اند. از این رو دولت ایتالیا تصمیم گرفته است تا با همکاری یک شرکت مهندسی متخصص و چندین باستان‌شناس حرفه‌ای، یک طبقه پایدار جدید برای آن ایجاد کند.


 


 


از قرن نوزدهم، طبقه مرکزی کولوسئوم رم تقریبا به طور کامل از بین رفته است. این تصمیمی بود که توسط باستان شناسان گرفته شد و می‌خواستند تونل‌های زیرزمینی و راهروهایی را که در زیر سطح زمین وجود دارند، نشان دهند. اما از سال 2014 میلادی، وزارت فرهنگ ایتالیا با این ایده که یک بار دیگر یک طبقه پایه را نصب می‌کنند تا این بنا کامل شود، وارد میدان شد.

داریو فرانچشینی، وزیر فرهنگ ایتالیا در این زمینه گفت: «این پروژه یک گام به جلو برای بازسازی صحنه است. این پروژه جاه‌طلبانه به حفظ و محافظت از باستان‌شناسی منطقه کمک خواهد کرد؛ درحالی‌که به شکل اولیه کولوسئوم نیز برمی‌گردد و ویژگی آن را به‌عنوان یک ماشین پیچیده باز می‌گرداند.»


 


وزیر فرهنگ قول داده است که این پروژه تا سال 2023 میلادی کامل شود و 18.5 میلیون یورو (حدود 22.2 میلیون دلار) بودجه برای تحقق ایده آن‌ها در نظر گرفته شده است. کف از چوب Accoya ساخته خواهد شد؛ یک انتخاب پایدار که قرار است به گونه‌ای باشد تا دوام آن افزایش یابد. بخشی از کف نیز بر روی مکانیزم چرخشی ساخته می‌شود که می‌تواند لتها را به‌ صورتی حرکت دهد که در صورت لزوم، نور بتواند به سطح زیرزمینی یا هایپوژوم وارد شود.

طبیعتا حفاظت نیز از اولویت بالایی برخوردار است. به همین منظور، یک سیستم تهویه پیشرفته دما و رطوبت موجود در هیپوژن آن را کنترل خواهد کرد. این سیستم به قدری قدرتمند خواهد بود که می‌توان فقط در مدت 30 دقیقه هوای تازه را به کل فضا پمپاژ کرد. نکته مهم این‌که، کف به محافظت از سطح زیرِ زمین در برابر باران کمک می‌کند.

در حال حاضر، اغلب سیلاب‌هایی رخ می‌دهند که بازدید از این مناطق را متوقف می‌کنند و وضعیت این میراث ارزشمند را به خطر می‌اندازند.

اسکان
 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.