کد خبر: 1436 زمان انتشار: 23:17:38 - 1400/03/13
افتتاح گام نخست مجموعه باغ ایرانی دامغان

شهردار دامغان گفت: مجموعه باغ ایرانی دامغان که گام نخست آن افتتاح شد، متناسب با تاریخ کهن این شهر ساخته شده و جلوه‌ای از قدمت تاریخی دامغان در حال تکمیل است.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل ازایرنا  مسلم نصرتی ، افزود: طرح باغ ایرانی به‌عنوان پنجمین باغ ایرانی کشور و نخستین باغ استان سمنان به شمار می‌رود که معماری، نوع سازه و فضای سبز ایجاد شده به صورت سنتی و برگرفته از باغ‌های تاریخی ایجاد شده است که تکمیل این طرح در ۲ مرحله پیش‌بینی شده است. 

وی ادامه داد: احداث باغ ایرانی با مشارکت یکی از خیران دامغان در مساحت ۱۸.۵ هکتاری از مجموعه ۴۰ هکتاری پارک دانشجوی دامغان ایجاد شد. 

نصرتی اظهار داشت: باغ ایرانی دامغان به عنوان یکی از طرح‌های عظیم فرهنگی در شهرستان و بی‌نظیر در سطح استان سمنان در ضلع شمال شرقی پارک دانشجو با مشارکت خیر، علی‌اکبر کیانپور، ایجاد شد و در حال تکمیل است. 

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، میدان مفاخر، ساختمان کوشکی مطابق با معماری باغ های ایرانی و مسیر مفرح پیاده روی، ایجاد و در مرکز میدان مفاخر این باغ، مجسمه منوچهری دامغانی نصب و تندیس دیگر مفاخر این دیار کهن نیز، بر گرداگرد آن نصب می‌شود.

نصرتی خاطرنشان کرد: احداث باغ ایرانی دامغان با محوریت یادمان منوچهری دامغانی طبیعت سرای بزرگ ایران‌زمین ایجاد گردیده‌است، طراحی بنای یادمان و مجسمه منوچهری دامغانی شاعر قرن پنجم هجری قمری به دست توانمند استاد محمود فرشچیان و به درخواست شهرداری دامغان انجام‌شد و در مراحل پایانی قرار دارد. 

وی افزود: گام اول این باغ شامل ورودی میدان، ساختمان کوشک، سرویس بهداشتی، موتورخانه، ورودی جنوبی و گلخانه در دست‌ احداث است.

شهردار دامغان تصریح کرد: هدف از ایجاد باغ ایرانی در این شهر، وجود فضایی فرهنگی، هنری، تفریحی، خاطره انگیز و ماندگار برای مردم است تا به این وسیله یاد مفاخر شهرمان نیز همیشه در یادها زنده بماند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.