کد خبر: 1451 زمان انتشار: 01:29:21 - 1400/03/24
با حضور وزیر میراث فرهنگی هتل بوتیک اُرُسی تبریز افتتاح شد

هتل بوتیک اُرُسی تبریز با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این کلانشهر افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از ایرنا، این هتل در زمینی به مساحت ۳۵۰ مترمربع و زیربنای یک هزار مترمربع در چهار طبقه احداث شده و تمام نمادهای طراحی و معماری ایرانی اسلامی به زیبایی در آن به کار رفته است و به گفته مالک خصوصی آن برای ساخت و تجهیز این هتل بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هتل ارسی تبریز زیرساختی بی‌نظیر برای معرفی هویت، فرهنگ و تاریخ ایرانی - اسلامی به گردشگران خارجی و داخلی است که با آغاز فعالیت آن برای حدود ۱۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود و این بنا یادآور اهمیت صیانت از ریشه‌ها و داشته‌های تاریخی، صنایع‌دستی و معماری ایرانی بوده و پنجره اُرُسی این هتل بوتیک با ابعاد ۸.۴ متر در ۵.۴ متر از مولفه‌های اصلی زیبایی و اصالت آن است.

این هتل در مجموع پنج سرای (اتاق) سنتی با اسامی کهربا، لاجورد، یاقوت، الماس و زمرد دارد و ظرفیت اقامت آن در مجموع ۱۰ نفر است.

هتل بوتیک ها، اماکن اقامتی هستند که معماری زیبا، شیک و سنتی را در قالب یک هتل در اختیار گردشگران قرار می‌دهند و اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها با هتل های دیگر در سبک معماری داخلی آن‌هاست.

هتل بوتیک اُرُسی تبریز در منطقه ائل گولی این شهر به ابتکار و با خلاقیت و هزینه یکی از جوانان نخبه و کارآفرین شهر در مدت پنج سال و با هدف احیای معماری اصیل بومی در تلفیق با اصول مهندسی نوین ساخته شده است.

علی اصغر مونسان وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز /یکشنبه / به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری در آذربایجان شرقی وارد تبریز شد.

وی قرار است ضمن بازدید از پروژه‌های شاخص سرمایه‌گذاری استان نظیر مجتمع چند منظوره هلیا، مرکز آب درمانی یئل سویی اهر ، موزه مطبوعات آذربایجان را نیز افتتاح کند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.