کد خبر: 1474 زمان انتشار: 19:36:43 - 1400/04/06
نخستین شهرک هوشمند کشور در پردیس ساخته می‌شود

تفاهم‌نامه ساخت نخستین شهرک هوشمند کشور (فردوس) در شهرستان پردیس عصر شنبه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری امضا شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از ایرنا، مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس عصر شنبه به خبرنگاران توضیح داد: به زودی اولین شهرک هوشمند کشور با معماری سبز برای سکونت نخبگان و فناوران پارک فناوری در شهر جدید پردیس ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در پی این تفاهم‌نامه در حدود ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به اراضی پارک فناوری پردیس اضافه می‌شود تا وسعت این پارک با افزایش سه برابری، به حدود ۴۰۰ هکتار برسد.

به گفته هدایت، وسعت این شهرک حدود ۸۰۰ هکتار است و بر پایه ویژگی‌ها و خصوصیات شهر هوشمند و زیست‌بوم بر پایه معماری سنتی و مدرن طراحی و ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به مختصات این شهرک هوشمند، توضیح داد: استقرار شبکه زیرساخت هوشمند انرژی و دیتا، استقرار سیستم حمل‌ونقل هوشمند و غیرآلاینده با اولویت استفاده از دوچرخه همگانی، سیستم حمل‌ونقل عمومی و خودروی برقی، برقراری امنیت شهری از طریق سیستم دوربین مداربسته، سیستم هشدار خطر هوشمند و شبکه امنیت شهری از جمله ویژگی‌های این شهرک خواهد بود.

شهرستان پردیس با جمعیتی حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس در فاز ششم این شهر واقع شده است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.