کد خبر: 1481 زمان انتشار: 11:03:37 - 1400/04/10
راه اندازی اولین مدرسه مرمت ایران در یزد

به دنبال توافق میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان یزد، اولین مدرسه مرمت کشور در یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از ایسنا، در دیداری که صبح امروز با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری یزد در اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شد، قرارداد ایجاد این مدرسه منعقد شد.

«سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایه دستی و گردشگری یزد در خصوص انعقاد این تفاهم نامه به خبرنگار ایسنا گفت: این مدرسه در قالب یک هنرستان و نه در قالب یک موسسه آموزشی، در سال تحصیلی پیش رو فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان این که یزد همیشه در حوزه مرمت پیشتاز است، تصریح کرد: این مدرسه در سرفصلهای آموزشی مختلفی مانند آموزش معماری سنتی، معماری گلین، داخلی و آینه کاری و کاشی کاری سنتی فعالیت خواهد کرد.

این مسئول با بیان این که باید با راه اندازی این مدرسه در داستان های دیگر هم فعالیت کنیم، گفت: در سالهای اخیر با کمبود جدی استادکاران حرفه ای روبرو شدیم و این مدرسه میتواند این کمبود را برطرف کند در عین حال میتوانیم نیروهای مورد استان و حتی کشور را پرورش دهیم.

وی با تاکید بر این که تا چند روز آینده محل این مدرسه مشخص خواهد شد، گفت: در حال حاضر این مدرسه متوسطه ویژه هنرجویان پسر خواهد بود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.