کد خبر: 1484 زمان انتشار: 10:23:33 - 1400/04/14
معرفی هنرمندان حرفه‌ای به جامعه معماری در نمایشگاه گروهی «بن‌آرت»

نخستین نمایشگاه گروهی «بن‌ آرتـ» از یازدهم تیر تا اول مرداد ۱۴۰۰ با هدف معرفی هنرمندان حرفه‌ای به جامعه معماری و طراحان داخلی کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از ایرنا، عادل علاسوند گردآورنده بن آرت، در تشریح این نمایشگاه گفت: با نمایش بیش از یکصد اثر فاخر از شصت هنرمند پیشکسوت و جوان در سبک ها و اشکال مختلف از جمله نقاشی، نقاشی‌خط، مجسمه و عکاسی تلاش کردیم توجه سلایق مختلف را جلب و جامعه معماری را  برای بکار گیری آثار هنریِ اصل، در پروژه‌های‌شان ترغیب کنیم.
این هنرمند افزود: بسیاری از آبجکت‌های (موضوعات) دکوراتیو که اخیرا نیز در طراحی و دکورهای داخلی نقشی پررنگ پیدا کرده‌اند، به دلیل کپی بودن از آثار دیگر هنرمندان داخلی یا خارجی، ارزش هنری ندارند. جالب اینکه در بیشتر موارد با قیمتی نزدیک یا کمی بیشتر امکان خرید آثار هنری اصلی و دارای مدرک معتبر میسر است. ضمن اینکه این آثار در میان مدت ارزش افزوده پیدا کرده و به عنوان سرمایه‌ای برای خریداران به شمار می‌روند.

معرفی هنرمندان حرفه‌ای به جامعه معماری در نمایشگاه گروهی «بن‌آرت»

وی افزود: تجربه شخصی من در پروژه‌های طراحی داخلی، نشان داده جانمایی آثار هنری در محل زندگی و کار افراد، مورد استقبال ایشان قرار می‌گیرد؛ تا جایی که علاقه مند به شناخت بیشترِ هنرمندان و سرمایه گذاری در بازار هنر می‌شوند.

علاسوند گفت: بسیاری متخصصان معماری به دلیل نشناختن دقیق هنرمندان حرفه‌ای و آثارشان، کمتر سراغ آثار اصلی رفته‌اند. به همین دلیل ما در کنار برگزاری نمایشگاه‌های هنری، اقدام به راه اندازی پلتفرمی استاندارد جهت تسهیل در انتخاب آثار هنرمندان حرفه‌ای برای جامعه معماری و طراحان داخلی کرده است.

مریم وحیدنیا مسئول رسانه‌ای این نمایشگاه درباره اهداف برگزاری این رویداد می‌گوید: هدف از برپایی نمایشگاه بن آرت در فضایی بالغ بر ۲ هزار متر مربع، تشویق معماران و طراحان داخلی و حمایت از هنرمندان جوان و خلاق جهت ورود به بازار حرفه‌ای است.
وی ادامه می‌دهد: در این نمایشگاه  بیش از ١٠٠ اثر فاخر از  ۶۰ هنرمند ارزشمند به نمایش گذاشته شده و کمک به افزایش ابعاد بازار هنر، حمایت از هنرمندان جوان و خلاق برای ورود به بازار حرفه‌ای، مشاوره به سرمایه‌گذاران و تلاش برای ورود به بازار بین المللی هنر از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
نخستین نمایشگاه بن آرت از یازدهم تیر تا یکم مرداد در یکی از مجمتع‌های تجاری واقع در کیلومتر بیست جاده مخصوص کرج  برقرار است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.