کد خبر: 1500 زمان انتشار: 11:28:00 - 1400/04/20
بالانشینی کرونا در بلندترین قلعه شنی جهان / پنج هزار تن شن و ۲۱ متر بلندی برای ثبت در گینس

چند ساعت پیش از آنکه تیم ملی فوتبال دانمارک با ناکامی برابر انگلیس از رفتن به بازی نهایی یورو ۲۰۲۰ بازبماند، بزرگ‌ترین قلعه شنی جهان به بلندی بیش از ۲۱ متر در سواحل شمال این کشور ساخته و وارد کتاب رکوردهای گینس شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل از ای‌اف‌پی، این قلعه شنی که با استفاده از حدود پنج هزار تن شن در شهر ساحلی و گردشگرپذیر بلوکاس ساخته شده، ۲۱ متر و ۱۶ سانتیمتر بلندی دارد و سه متر بلندتر از قلعه‌ای است که سال ۲۰۱۹ در آلمان ساخته و وارد کتاب رکوردهای گینس شده بود. میزان دقیق شن به کار رفته در قلعه ۴۸۶۰ تن (۱۰ درصد خاک رس) و شمایل آن یادآور اهرام بزرگ است.

ویلفرد استایگر، هنرمند هلندی با کمک ۳۰ نفر از بهترین سازندگان تندیس‌های شنی در جهان کار ساختن بلندترین قلعه شنی تاریخ را به سرانجام رسانده و هدف خود را از این کار نشان دادن قدرت ویروس کرونا در دوران حکمرانی کووید-۱۹ بر جهان اعلام کرده است. بر فراز بلندترین نقطه قلعه مدلی از ویروس مرگبار به چشم می‌خورد که با یک تاج بر سر گویی در حال پادشاهی کردن بر مردم دنیاست.

استایگر می‌گوید: «کرونا واقعا بر جهان و زندگی همه ما حکم می‌راند. به همه ما می‌گوید چه کار کنیم، به همه ما می‌گوید از عزیزان و خانواده‌مان دور باشیم و به مکان‌های زیبا نرویم. کاری نکنیم و در خانه بمانیم.» برای استحکام بیشتر بنا حدود ۱۰ درصد خاک رس به شن افزوده شده و طراحان پس از پایان کار هم از نوعی چسب ویژه روی قلعه استفاده کرده‌اند تا در هوای پرباد و باران پاییز و زمستان هم دوام بیاورد.

بالانشینی کرونا در بلندترین قلعه شنی جهان | پنج هزار تن شن و ۲۱ متر بلندی برای ثبت در گینس

بالاترین نقطه قلعه شبیه یک ویروس تاجدار ساخته شده است

انتظار می‌رود بلندترین قلعه شنی جهان دست‌کم تا فرارسیدن زمان بلند شدن موج‌های بزرگ دریا در فوریه یا مارس آینده همچنان در ساحل بلوکاس باقی بماند. این شهر کوچک ساحلی در شمال دانمارک سالانه بیش از یک میلیون گردشگر دارد که بیشتر آنها برای بهره بردن از ساحل زیبا به این مکان می‌آیند.

تیم ملی فوتبال دانمارک در دومین بازی از مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی لندن برابر انگلیس قرار گرفت و در پایان ۱۲۰ دقیقه با نتیجه دو بر یک شکست خورد. به این ترتیب، بازی نهایی جام ملت‌های اروپا را روز یکشنبه تیم‌های ایتالیا و انگلیس در ومبلی برگزار می‌کنند.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.