کد خبر: 1519 زمان انتشار: 22:58:07 - 1400/05/01
آشنایی با ورزشگاه ملی ژاپن، میزبان اصلی بازی‌های المپیک توکیو | طرحی که جایگزین طرح زها حدید شد

ورزشگاه ۶۸ هزار نفری ملی ژاپن مسئولیت طراحی آن را کنگو کوما بر عهده داشته است، میزبان مراسم افتتاحیه و مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

ورزشگاه ملی ژاپن یکی از بیش از ۱۰ ورزشگاهی است که رقابت‌های مختلف المپیک تابستانی توکیو ۲۰۲۰ در آنها برگزار می‌شود. علاوه بر میزبانی از مراسم افتتاحیه و اختتامیه، تماشایی‌ترین رقابت المپیک امسال یعنی دو و میدانی هم در این ورزشگاه ۶۸۰۰۰ نفری برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد اوج آن، فینال دو ۱۰۰ متر است.

پس از آنکه مسئولان کمیته اجرایی بازی‌های المپیک توکیو حدود یک دهه پیش کار طراحی ورزشگاه ملی ژاپن را به مسابقه گذاشتند، طرح زها حدید از میان انبوه پیشنهادها پذیرفته شد اما به دلیل نگرانی از برآورد میزان هزینه احتمالی برای به پایان رساندن کار و البته اعتراض‌های شدید طراحان و معماران ژاپنی، کمیته ملی المپیک طرح معمار برجسته و نامدار عراقی-انگلیسی را کنار گذاشت و طرح کنگو کوما را جایگزین آن کرد. هر چند حدید در مارس ۲۰۱۶ از دنیا رفت و زنده نماند تا ببیند نتیجه نهایی طرح معمار ژاپنی چه می‌شود.

Hadid

طرح زها حدید برای ورزشگاه ملی ژاپن که با اعتراض معماران ژاپنی کنار گذاشته شد

کار اجرایی برای ساختن ورزشگاه ملی ژاپن در دسامبر ۲۰۱۶ کلید خورد و درست سه سال بعد در نوامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید. گنجایش این ورزشگاه ۶۸ هزار نفر است اما با صندلی‌های موقتی می‌توان تعداد تماشاگران آن را تا ۸۰ هزار نفر افزایش داد. این بنا در پنج طبقه در زمینی به ابعاد ۱۰۷ در ۷۱ متر ساخته و هزینه نهایی ساختمان ورزشگاه ملی ژاپن ۱.۴ میلیارد دلار (۱۵۷ میلیارد ین) شد.

Olymp

Olymp1

هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.