کد خبر: 1547 زمان انتشار: 11:39:02 - 1400/05/18
5 ساختمان شاخص که معماری استعمار را نمایش می‌دهند

اصطلاح معماری استعمار به سادگی معماری گوتیک یا معماری آرت دکو نیست، زیرا فقط در یک سبک صدق نمی‌کند؛ این کار آثار ایجاد شده در دوره استعمار را توصیف می‌کند و اغلب ترکیبی بین معماری استعمارگران و معماری کشوری که پروژه در آن ساخته شده است را نشان می‌دهد.

ویژگی‌های معماری استعمار شامل طیف وسیعی از سبک‌ها هستند. بناها گاهی باروک، اواخر باروک، کلاسیک، رنسانس و موارد دیگر هستند. درک معماری استعماری به عنوان یک سبک هنوز هم مهم است، زیرا نشان‌دهنده زمانی در تاریخ یک کشور است که معماری می‌تواند نماد ظلم، دموکراسی و موارد دیگر باشد.

در برخی از پروژه‌های زیر، معماری استعمارگری زمانی مورد نفرت بود اما اکنون به عنوان بخشی از جامعه مورد علاقه است. در موارد دیگر، معماری به چیزی تبدیل شد که متناسب با آن فضا به نمایش درآمد و آن دوره را به نوعی جشن گرفت.

برخی از پروژه‌ها نیز بسیار دورتر از پروژه‌های دیگر هستند، مانند پایانه چاتراپاتی شیواجی که ویژگی‌های معماری گوتیک ویکتوریا و نقوش سنتی هندی را در هم آمیخته است. دیگران بیشتر نمایانگر سبک موجودیت مستعمره هستند. در هر دو مورد و علیرغم سابقه دشوار، این ساختمان‌ها نمایانگر دوره‌های مهم تاریخ و ایده‌های جالب معماری بوده‌اند.

در این گزارش به نمایش 5 ساختمان شاخص که معماری استعمار را نمایان می‌سازند، اشاره کرده‌ایم که دیدن آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.


 


کلیسای سائو فرانسیسکو د آسیس
 


 


پایانه چاتراپاتی شیواجی
 


 


کلیسای جامع شهری مکزیکوسیتی
 


 


کلیسای داراگا
 


کاخ ریاست جمهوری در هانوی
 

اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.