کد خبر: 1560 زمان انتشار: 18:44:23 - 1400/05/23
اختصاصی پایگاه اخبار معماری بنای جدید الحاقی ورودی دانشگاه کمبریج انگلستان

بنای جدید چند منظوره دانشجویی در بدو ورود کالج هومرتون، دانشگاه کمبریج توسط گروه معماری آلیسون بروکس طراحی و ساخته خواهد شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " این بنا که توسط گروه معماری آلیسون بروکس طراحی شده است در بدو ورودی کالج هومرتون ساخته خواهد شد که مرکزی با فعالیت های دانشجویی چند منظوره و دارای کتابخانه برای استفاده دانشجویان خواهد بود. متریال اصلی این بنا چوب می‌باشد که توسط نانو ذرات کربنی فراوری شده است. این خاصیت موجب جذب کربن توسط چوب خواهد شد که به هدف معمار و خواسته اصلی کارفرما که طراحی پایدار در جهت تولید کمترین میزان کربن بود خواهد رسید.


عناصر سازه ای این بنا صفحات چوبی آجدار، ورق های چوبی، تیر و ستون چوبی و تیرهای گلولام می‌باشد. چوب دارای خاصیت آکوستیک بالا و همچنین به آسایش حرارتی کاربران کمک خواهد کرد. به منظور خود کفایی بنا از انرژی، پانل های خورشیدی در سقف به منظور تولید نیروی الکتریکی مورد نیاز و پمپ حرارتی در زیر زمین به منظور تولید گرما و آب گرم تدارک دیده شده است. 


به لحاظ دید و منظر نیز پنجره های قوسی شکل قدی، استفاده از انرژی الکتریکی را در طول روز به حداقل رسانده و همچنین گرمایش غیرفعال خورشیدی را در زمستان و روزهای سرد تامین خواهند کرد.

تهیه و تنظیم : پویا مودتی

منبع، مجله dezeen


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.