کد خبر: 1567 زمان انتشار: 22:53:58 - 1400/05/29
اختصاصی پایگاه اخبار معماری طراحی سایه‌بان معلق به منظور عنصری چند عملکردی

تعاملات اجتماعی به مانند یکی از کلیدی ترین مفاهیم علوم اجتماعی و تشکیل دهنده یکی از بنیان‌های فرهنگی جوامع نوین در کنار عناصری مانند عقلانیت و حاکمیت قانون، جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری "  هدف از این پروژه ایجاد شبکه ای از فضاهای تفریحی است که در آن موانع فیزیکی و اجتماعی برای ایجاد فضایی محوری ادغام شده‌اند و به عنوان دنباله‌ای از محورهای فعالیت و ملاقات های اجتماعی عمل می‌کند.


برای دستیابی به این موضوع ۶ استراتژی انتخاب شده است،
۱. ایجاد مرز، تعریف فضای عمومی
۲. ایجاد نقطه مرجع، تعریف مرجعیت و مرکزیت
۳. بافت موضوع، انتخاب بافت متفاوت برای تعریف موضوع
۴. جداسازی قسمت های سایه دار و نورگیر
۵. بازسازی دید و منظر از سایت
۶. تعریف بازی و منطقه بازی



این مجموعه دارای زمین فوتبال چمن مصنوعی، غرفه، پارک کودک، سالن بدنسازی عمومی بزرگسالان، سایبان چند منظوره، چندین باغ و مناطق آزاد برای فعالیت های جمعی و اجتماعی است. 
 


در نتیجه این پروژه به عنوان پروژه ای اجتماعی محور می‌خواهد که بازی و انجام بازی به مکانیزمی برای مشارکت اجتماعی تبدیل شود و دارای مکان‌هایی برای سنین مختلف در یک مجموعه منسجم باشد.
 


سایه‌بان معلق ایجاد شده به عنوان عنصری عمل می‌کند که جو و رویدادهای متفاوتی را ایجاد می‌کند که به اصطلاح عنصر محرک فضای عمومی نامیده می‌شود. 
 


در سایه این عنصر و تنوع فضایی آن، کاربران می‌توانند فعالیت های متفاوتی از جمله کنسرت، بازی، جلسات، کارگاه ها و برنامه های جمعی داشته باشند.

 

ترجمه و تنظیم : پویا مودتی

منبع، وب‌سایت استودیو معماری AEV Arquitectos / صفحه اینستاگرامی AEV Arquitectos / مجله Dezeen


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.