کد خبر: 1575 زمان انتشار: 22:00:12 - 1400/05/31
اختصاصی پایگاه اخبار معماری ؛ فراخوان مسابقه بین‌المللی معماری/خانه ای برای نابینایان

فراخوان خانه ای برای نابینایان، به بررسی رابطه گم شده بین معماری و عملکرد و قابلیت دسترسی تمرکز دارد. شما باید به جای ایجاد محیطی امن و راحت برای این افراد، به ایجاد دسترسی ها و عملکردهای حسی، شنوایی و حرکتی تمرکز داشته باشید. محیط امن و راحت برای یک فردی که دارای اختلال حرکتی می‌باشد که به راحتی بتواند در آن حرکت کرده و به فعالیت بپردازد.

جوایز

6000 یورو + انتشار در مجله  

 

مهلت ثبت نام عادی / هزینه :

15 تیر الی 16 شهریور 1400 / هزینه برای گروه های معماری : 100 یورو، هزینه برای دانشجویان : 90 یورو

آخرین مهلت ثبت نام / هزینه :

17 شهریور الی 11 آبان 1400 / هزینه برای گروه های معماری : 120 یورو، هزینه برای دانشجویان : 100 یورو

زمان اعلام نتایج اولیه :

27 بهمن 1400

 

بیان مسئله :

معماری و طراحی اساسا به عنوان رسانه های بصری در ایجاد زیبایی های ظاهری و طراحی های مدرن و کارآمد در زمینه زندگی و محل کار و تمام بنیان های زندگی بشر در نظر گرفته می‌شوند. اما این نکته مهم را باید ذکر کرد که طراحی و معماری پیش از آنکه چشم نواز باشد، باید کاربردی و عملکردی باشد. هیچ‌کس معنی این جمله را بهتر از افرادی که دارای اختلالات حرکتی، رفتاری و حسی هستند متوجه نمی‌شوند زیرا درک این افراد از محیط اطراف خودشان محدود به یکسری رفتارها، حس‌ها و عملکردهای خاصی می‌باشد که این ویژگی ها وابسته به یک طراحی و معماری عملکردگرا و اساسی است که نیازهای روزانه این افراد را تامین کند.

 

نحوه شرکت در مسابقه :

شرکت در این مسابقه برای عموم آزاد بوده و علاقه‌مندان از هر رشته می‌توانند آثار خود را به صورت انفرادی و یا گروهی ( حداکثر 4 نفر ) به برگزارکننده ارسال نمایند.

 

تقسیم جوایز :

جایزه نفر اول : 3000 یورو

جایزه نفر دوم : 1500 یورو

جایزه نفر سوم : 500 یورو

جایزه منتخب دانشجویی : 500 یورو + 50 یورو بن خرید کتاب از وبسایت ArchHiveBooks.com

جایزه منتخب معماری سبز : 500 یورو

 

شرایط ارسال آثار : 

خواسته برگزار کننده مسابقه این است که یک خانه نیمه مستقل برای یک کاربر نابینا طراحی کنید‌. این خانه تمام فضاهای عادی یک خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق نشیمن، حمام و سرویس و همچنین یک حیاط کوچک، را باید داشته باشد. از شرکت کنندگان خواسته شده است که طراحی آنها با مفاهیم ذکر شده منطبق بوده و محیطی کاربردی برای این کاربر ایجاد کنند. توجه به متریال های کاربردی، سیرکولاسیون و زون بندی عملکردی از جمله موارد مهمی است که باید به آنها توجه شود.

 

هیئت داوران :

هیئت داوران تا زمان داوری به علت تماس های کاربران در رقابت پیشین اعلام نخواهد شد. و هرگونه تماس به منظور دریافت امتیاز در داوری به عنوان رد صلاحیت طرح و فرد مورد نظر محسوب خواهد شد.

 

ترجمه و تنظیم : پویا مودتی

منبع

- وبسایت بین المللی مسابقات معماری BB


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.