کد خبر: 1582 زمان انتشار: 12:17:46 - 1400/06/03
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد؛ تاسیس "باشگاه شهر اندیشان" در دستور کار شورای ششم شهر اصفهان

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از تاسیس "باشگاه شهر اندیشان" خبر داد و گفت: برای تسهیل دسترسی شورای اسلامی شهر به خبرگان حوزه‌های مختلف، ایده تاسیس این باشگاه در مرکز پژوهش‌های شورا مطرح شد و در حال پیگیری است.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " به نقل از ایسنا، مصطفی نباتی‌نژاد اظهار کرد: از آنجا که مدیریت شهری به طور اعم، و شورا و شهرداری به طور اخص عملا محدودیت موضوعی نداشته و اداره شهر دربرگیرنده موضوعات مختلف و متنوع است، باشگاه شهر اندیشان پلتفرمی خواهد بود که دسترسی تمام تصمیم‌گیران مدیریت شهری را به بهترین و خبره‌ترین متخصصان در حوزه‌های مختلف تسهیل می‌کند.

وی در مورد فرایند عضویت و همکاری در باشگاه شهر اندیشان، گفت: در گام اول شناسایی خبرگان برجسته حوزه‌های موضوعی مختلف پیگیری می‌شود؛ در این گام تأکید بر این است که به ظرفیت اصفهان محدود نشویم. اگرچه این ظرفیت به واسطه وجود دانشگاه‌های تراز اول و صاحبان برجسته کسب‌وکار در شهر و استان بسیار بالاست، اما تلاش می‌کنیم که نخبگان خارج از اصفهان و حتی کشور را نیز در فهرست باشگاه شهراندیشان قرار دهیم.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گام دوم فرایند را اعلام فراخوان معرفی خبرگان عنوان کرد و افزود: به هر حال فهرست تهیه‌ شده در مرکز ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد و افرادی از قلم افتاده باشند. به همین دلیل فرمی تهیه می‌شود تا افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند در حوزه های موضوعی مشخص (همچون اقتصاد، حقوق، فرهنگ و اجتماع، سلامت، معماری، شهرسازی، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مذهب، هنر، آب، محیط زیست، مدیریت بحران، حمل‌ونقل، انرژی و تأسیسات شهری، مسکن و ساختمان، صنعت، کسب‌وکار و ...) به شهر اصفهان خدمت کنند نیز از این طریق به باشگاه شهراندیشان افزوده شوند.

وی با تاکید بر اینکه نکته مهم در پیوستار طرح این است که ما صرفا به دنبال راهکار برای مسائل و معضلات شناسایی‌ شده نیستیم، توضیح داد: نیاز داریم افراد آشنا در حوزه‌های موضوعی مختلف، برای ما مسئله‌ یابی نیز انجام دهند. بنابراین، فرم همکاری در باشگاه شهراندیشان به شکلی تنظیم خواهد شد که افراد بتوانند مسائل کل شهر یا ناحیه‌ای خاص از آن را نیز بیان کنند. اگر بیان مسئله با راه حل باشد که بسیار عالی است، اما اگر هم نباشد، دیگر خبرگان باشگاه می‌توانند برای مسئله ذکر شده راهکار ارائه کنند.

نباتی‌نژاد با اشاره به گام نهایی فرایند تاسیس باشگاه شهر اندیشان، گفت: در گام سوم نیز پلتفرمی برای تسهیل دسترسی حقیقی و مجازی به اعضای باشگاه ایجاد خواهد شد.

وی هدف اصلی از تشکیل این باشگاه را تسهیل و تسریع دسترسی تصمیم‌گیران شهری به خبرگان حوزه‌های موضوعی دانست و افزود: این تصمیم‌گیران ممکن است اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورا یا مدیران ارشد نهادهای مختلف شهری بوده که برای شناسایی مسئله، یافتن راهکار و یا ارزیابی یک طرح یا لایحه پیشنهادی به خبرگان باشگاه مراجعه کنند. 

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که چه کسانی می‌توانند عضو این باشگاه شوند، گفت: ما از عبارت «شهراندیشان» استفاده می کنیم که هم به تخصص و هم به دغدغه‌مندی اعضای باشگاه برای شهر اصفهان اشاره دارد؛ بنابراین از هر کسی که دغدغه بهبود وضعیت شهر را داشته و در موضوعات مشخصی حرفی برای گفتن دارد، دعوت می‌کنیم که به عضویت باشگاه در بیاید.

وی خاطرنشان کرد: ما به جای واژه «نخبگان» که معمولا به افراد دانشگاهی و دارای تحصیلات عالی اشاره می کند، از واژه «خبرگان» استفاده کردیم تا به اساتید دانشگاه و افراد دارای تحصیلات دانشگاهی محدود نشویم، چرا که اصفهان ظرفیت عظیم کسب‌وکارهای خرد و کلانی دارد که مدیران آن‌ها در حوزه خود واقعا خبره هستند. بنابراین، تلاش خواهیم کرد از ظرفیت افراد «متخصص بدون مدرک» نیز در این باشگاه بهره بگیریم.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.