کد خبر: 1636 زمان انتشار: 12:59:32 - 1400/06/20
تجربه یک شهر فانتزی در دوسالانه معماری ونیز / «حضور کامپوزیت» در پاویون بلژیک

هدف پروژه بلژیک در دوسالانه معماری ونیز، تعریف مجدد رشته معماری و مبانی طراحی است.

پاویون کشور‌ بلژیک در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز اثر گروهی ۴۵ شرکت معماری با عنوان «حضور کامپوزیت » با کیوریتوری دریک سامرز را در منطقه جیاردینی ونیز به نمایش گذاشته است.

این غرفه در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟»  به بررسی رابطه معماری و شهر می‌پردازد. هدف پروژه بلژیک در دوسالانه، تعریف مجدد رشته معماری و مبانی طراحی است.

پاویون بلژیک در طول دوسالانه به این پرسش می‌پردازد که «چگونه شهر و معماری می‌توانند با هم رشد کنند؟»، همان‌طور که در طول سال‌ها، کل منطقه فلاندر و بروکسل معماری منحصربه‌فردی را ایجاد کردند. لایه‌های تاریخی، ویژگی‌های مورفولوژیکی، برخوردهای غیرقابل پیش‌بینی همگی الهام‌بخش بافت شهری معاصر این مناطق بودند.

 این نمایشگاه ۵۰ پروژه معماری مختلف که در ۲۰سال گذشته ساخته یا بازسازی شده‌اند را در مقیاس ۱:۱۵ طراحی کرده تا یک معماری متعادل را به نمایش بگذارد. همه مدل‌ها توسط نجاران از چوب‌های فرآوری شده بین ماه‌های ژانویه و ژوئن سال ۲۰۲۰ ساخته شده‌اند.

بازدیدکنندگان می‌توانند در این محله‌های مینیاتوری قدم بزنند و بازدید از یک شهر فانتزی را تجربه کنند.

این نمایشگاه در سال ۲۰۲۲ به موزه هنرZ33 درهاسلت بلژیک منتقل می‌شود.هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

 

هنرآنلاین

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.