کد خبر: 1642 زمان انتشار: 11:17:59 - 1400/06/22
رحمت الله رضایت درگذشت

استاد رحمت الله رضایت، معمار و مرمتگر پیشکسوت سنتی به دیدار حق شتافت.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  "  به نقل از ایسنا، مهدی رضایت فرزند استاد رحمت الله ضمن تأیید این خبر گفت: پدرم مدتی قبل به کرونا مبتلا شدند و به همین دلیل در بیمارستان عسگریه اصفهان بستری بودند و متأسفانه یک ساعت قبل فوت شدند.

او افزود: مراسم تدفین و خاکسپاری استاد رحمت الله رضایت دوشنبه بیست و دوم شهریورماه ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه در قطعه نام آوران باغ رضوان اصفهان برگزار می‌شود.

استاد رحمت الله رضایت سال ۱۳۲۷ در اصفهان متولد شد. پدرش استاد محمدعلی رضایت از معماران سنتی بنام اصفهان بود، استاد رحمت الله نیز از سنین کودکی در خدمت پدر با رمز و راز معماری سنتی آشنا شد. پدرش نیز این هنر را از پدر خود آموخته بود و درواقع هنر معماری در خاندان رضایت به صورت سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شد. استاد رحمت الله رضایت در شناخت تناسبات و زیبایی شناسی معماری تبحر ویژه ای داشت و برای هر فضایی که قرار بود اثری خلق کند در ذهن خود تکمیل یافته آن را مجسم می کرد.

از مهم ترین فعالیت های استاد رحمت الله رضایت در زمینه معماری می توان به اتصال بازار رنگرزها در خیابان حکیم، بازسازی سردر کوشک، سردر و بازارچه حسن آباد، سردر و بازارچه رهنان، سردر و ورودی موزه علامه مجلسی، مرمت تالار تیموری، شبکه بندی دور حیاط مسجد جامع اصفهان، طاق های شبستان ضلع شمال شرقی امامزاده اسماعیل و مصلای شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری اشاره کرد. رحمت الله رضایت همچنین دو سال قبل مرمت گنبد مسجد شیخ لطف الله را آغاز کرده بود و در فاز دوم قرار داشت.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.