کد خبر: 1669 زمان انتشار: 15:52:46 - 1400/06/28
انتشار کتاب " فناوری معماری ( تحقیق و تمرین ) "

کتاب " فناوری معماری ( تحقیق و تمرین ) " توسط انتشارات دانشگاه معماری و هنر پارس در 283 صفحه منتشر شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " این کتاب که توسط استفن امیت، گردآوری و ویرایش گردیده، به کوشش دکتر جواد ایرجی، تارا تواره، بهاره جلال جلالی و دانیال عربعلی ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه معماری و هنر پارس چاپ شده است.

در مقدمه این کتاب چنین آمده است؛ بحث تحقیق، مطالعه و تمرین فناوری‌های روز دنیا و نحوه به کارگیری آن به عنوان ابزاری در روند طراحی و تولید محصول نهایی معماری، از جمله مباحثی می‌باشد که امروزه در اکثر مطالعات و نشست‌های تخصصی و علمی معماری مطرح می‌شود.

این مبحث در کشور ما، در حوزه آکادمیک نیز وارد شده و در قالب رشته‌هایی نظیر فناوری معماری و در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال تدریس می‌باشد.

در سال‌های ابتدایی آموزش و مطالعات تخصصی این رشته، کمبود منابع فارسی زبان به شدت احساس شده و با لطف و همیاری اساتید و همکاران مربوطه، طی سالیان اخیر، این نیاز در حال رفع شدن می‌باشد.

کتاب تحقیق و تمرین فناوری معماری که توسط استفن امیت، گردآوری و ویرایش گردیده شده است، می‌تواند مجموعه‌ای با ارزش و مفید برای علاقه‌مندان این حوزه از پژوهش باشد که با همت و همکاری دانشجویان همین رشته سرکارخانم مهندس تارا تواره، سرکارخانم مهندس بهاره جلال جلالی و جناب آقای مهندس دانیال عربعلی به زبان فارسی ترجمه گردیده شده است.

امید است با مشارکت اساتید، همکاران و متخصصین مربوطه گام‌هایی مفید در راستای گسترش و توسعه چنین حوزه‌هایی در رشته معماری برداشته شود.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.