کد خبر: 1712 زمان انتشار: 16:59:00 - 1400/07/09
اختصاصی پایگاه اخبار معماری پاویون های کشورهای منطقه خاورمیانه در اکسپو 2020 دبی+ پاویون ایران

اکسپو 2020 دبی به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی تاریخ خاورمیانه است که در کشور امارات و شهر دبی برگزار می‌شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  " موضوع اصلی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی "ارتباط ذهنها و ایجاد آینده" است که فرصت‌های جدیدی را برای تسهیل انتشار اطلاعات به همه ایجاد می‌کند، که در نتیجه به افراد اجازه می دهد اعضای فعال این اکوسیستم جهانی باشند.

در ادامه به بررسی پاویون های کشورهای منطقه خاورمیانه خواهیم پرداخت.

 

  • پاویون افغانستان از گروه معماری "Redpeg"

طراحی این پاویون که اخیرا اطلاعات آن به روز شده است از بازارهای تاریخی کشور افغانستان الهام گرفته شده است و قرار است در این پاویون قسمتی برای معرفی صنایع دستی افغانستان و قسمتی برای بیان داستان های تاریخی افغانستان اختصاص داده شود.

 

 

  • پاویون لبنان از گروه معماری "Biel Group"

ایده طراحی این پاویون مرتبط با فناوری و با تمرکز بر توانمند سازی جوانان از طریق ورزش است. در طول نمایشگاه دبی 2020 در این پاویون، کارگاه ها، کنفرانس ها، مسابقات و جشنواره های موضوعی و اجرای زنده موسیقی اتفاق خواهد افتاد. هدف گروه معماری از طراحی این پاویون، کسب فرصت های اقتصادی و فرهنگی و به نمایش گذاشتن سنت های دیرینه مردم لبنان برای مردم جهان ذکر شده است.

 

 

  • پاویون کویت از استودیوی معماری "Marco Pestalozza"

طراحی این پاویون با الهام از تپه های شنی و آب توسط معمار ایتالیایی مارکو پستالوزا به اجرا درآمده است و شبیه یک تپه شنی و برج‌های معروف آب کشور کویت است که از لحاظ تاریخی نمایانگر بیابان های وسیع کویت و بنادر دریایی است.

 

 

آقای پستالوزا می‌گوید: آب عنصر اصلی زندگی است و به همین دلیل ما برج آب را در مرکز پروژه قرار دادیم که می‌توان آن را از هر قسمت نمایشگاه مشاهده کرد و این پاویون مفهوم پایداری برای آینده را ترویج خواهد کرد.

 

 

  • پاویون عراق از گروه معماری "RAW-NYC Architects"

"Al Saliya" تور ماهیگیری سنتی، نمادی از ثروت، خرد و خوبی در فرهنگ بین النهرین ایده ای است که برای تشویق خلاقیت، همکاری و نوآوری، در نمایشگاه دبی از این فرصت استفاده می‌کند تا برای اولین بار جهان را در منطقه خاورمیانه در نمایشگاه 2020 به هم متصل کند. مفهوم طراحی غرفه عراق نشان دهنده فرصت و اهمیت آن برای ایجاد آغازهای جدید و ساختن آینده است.

 

 

  • پاویون بحرین از گروه معماری " Christian Kerez"

بازدیدکنندگان این پاویون با طراحی و ساختار منحصر به فرد و پیشگامانه مواجه خواهند شد که فضای داخلی آن دارای 126 ستون به قطر 11 سانتی‌متر و ارتفاع 24 متری است که در چندین نقطه به هم می‌پیوندند و یادآور سوزن‌های بافندگی هستند که نماد کارآفرینی و نوآوری است.

 

 

این غرفه با داشتن فضای صنایع دستی، فضای نمایشگرهای فرهنگ بحرین و فضای ایستگاه آشپزی که 3 سرآشپز مشهور بحرینی منوهایی از غذاهای مختلف سرو خواهند کرد از بازدیدکنندگان پذیرایی خواهد کرد.

 

 

  • پاویون ایران ار گروه معماری "Shift Process Practice"

پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی با الهام از قصه‌های هزار و یک شب، مجموعه مشهور قصه‌های عامیانه خاورمیانه طراحی شده است. دلیل انتخاب قصه‌های هزار و یک شب به عنوان منبع الهام طراحی پاویون ایران در اکسپو دبی این است که این قصه‌ها در دوران طلایی اسلام جمع آوری شده‌اند و قطعه‌ای مهم از ادبیات و فرهنگ ایرانی است که بخشی از تاریخ معاصر ایران را نیز به تصویر می‌کشد. پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی از چندین پاکت فضایی تشکیل شده است و هر پاکت فضایی از گردهمایی چند جعبه آبی ایجاد شده است که در پرده‌ای از مهره‌های برنزی پیچیده می‌شوند.

 

 

طراحی ذکر شده برای پاویون ایران در این اکسپو جهانی، استعاره‌ای است که تقابل آسمان‌ها و زمین را روایت می‌کند. در واقع پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی به جای یک ساختار مستحکم، یک شبکه ریزوماتیک است که روایت‌های مختلفی از تاریخ معاصر ایران را ارائه می‌کند.

 

 

جالب است بدانید به نقل از برخی منابع معتبر، پاویون ایران در اکسپو دبی به عنوان یکی از 8 غرفه برتر برجسته از نظر معماری در اکسپو دبی معرفی شده است. پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی در زون تحرک (Mobility) قرار دارد و زمین اختصاص داده شده به ایران، مساحتی حدود 2014 متر مربع دارد.

 

#معماری_اروپا#معماری_معاصر_غرب#معماری_غرب#معماری_اسلامی#معماری_ایران#معماری_تاریخ#معماری_جهان#معماری_پاویون#معماری_اکسپو#معماری_معاصر#معماری_کلاسیک#معماری_مدرن#معماری#اخبارمعماری#اخبار_معماری#اخبار#لنداسکیپ#اکسپو_دبی#اکسپو_دوبی#مفهوم_معماری#معماری_چیست#معماری#تعریف_پاویون#پاویون_چیست#پاویون

تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی "کارشناس معماری"

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی
  • وبسایت گروع معماری Shift Process Practice

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.