کد خبر: 1714 زمان انتشار: 22:59:58 - 1400/07/10
اختصاصی پایگاه اخبار معماری پاویون های کشورهای منطقه آسیا در اکسپو 2020 دبی "بخش دوم"

اکسپو 2020 به عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی تاریخ خاورمیانه است که در کشور امارات و شهر دبی برگزار می‌شود.

موضوع اصلی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی "ارتباط ذهنها و ایجاد آینده" است که فرصت‌های جدیدی را برای تسهیل انتشار اطلاعات ایجاد می‌کند، که در نتیجه به افراد اجازه می دهد اعضای فعال این اکوسیستم جهانی باشند.

 

 

پاویون پاکستان از استودیوی معماری " Al Jabal Engineering"

 

هزاران یونیت شیشه ای با اندازه ها و رنگ های مختلف نمای پاویون پاکستان را در نمایشگاه اکسپو 2020 دبی تشکیل می‌دهند که یک توهم نوری مجازی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند، که از ساختار منحصر به فرد خود عبور می‌کنند. بنا به گفته رشید رعنا، طراح نمای پاویون پاکستان، ساختار چند رنگی این شیشه ها نشان دهنده فرهنگ، آب و هوای دلپذیر و فرهنگ پاکستان است. موضوع پاویون پاکستان تجلیل از نوآوری و صنایع پاکستان، منابع طبیعی و دستاوردهای زنان و جوانان این کشور از طریق مجسمه‌ها، نمایشگرهای سه بعدی، کنفرانس ها، سمینارها و گفت و گو های اجتماعی با سایر فرهنگ ها و کشورها است.

 

 

پاویون فیلیپین از گروه معماری " Budji Layug+Royal Pineda"

 

پاویون جمهوری فیلیپین صخره مرجانی را تداعی می‌کند که نمادی از کشور فیلیپین و مردم آن بوده و در قالب یک سازه  و الگوی مش پیچیده در اطراف ساختمان طراحی و ساخته شده است. فضای داخلی این حجم‌های ارگانیک فضایی، شامل فضای موسیقی سنتی این کشور، تجربیات سمعی – بصری و اطلاعات مربوط به این کشور و مجسمه هایی به منظور نشان دادن پیشرفت و توسعه فیلیپین در این گالری ها قرار داده شده، می‌باشد.

 

 

پاویون سنگاپور از استودیوی معماری " WOHA"

 

تشخیص مرز بین طبیعت و معماری در پاویون سنگاپور با هدف انرژی پاک، کاری سخت است. هدف استودیوی معماری WOHA در طراحی این پاویون، نشان دادن نوآوری‌های شهری سنگاپور، سفر به سمت زیست پذیری و انعطاف پذیری شهری با معماری است. فضای سبز سه بعدی پاویون سنگاپور تداعی کننده جنگل بارانی با انرژی خالص – صفر است که توسط یک اکوسیستم خود پایدار تغذیه می‌شود. باغ معلق این پاویون با ارتفاع 9 متر و حالت مخروطی نشان دهنده شهرت سنگاپور به عنوان باغ – شهر است.

 

 

پاویون تایلند از گروه معماری " Index Creative Village"

 

موضوع پاویون پادشاهی تایلند برای نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، نمایش پیشرفت صنایع حمل و نقل، تدارکات، کانکشن های دیجیتالی و پیشرفت این کشور در زمینه حمل و نقل است. نمای این پاویون با الهام از درخت Blossom "درخت شکوفه ها" در قالب پرده از شکوفه ها که دارای بیش از 500 شکوفه مصنوعی است طراحی و ساخته شده است. هدف از طراحی این نما، ایجاد حس دعوت و استقبال از میهمانان، ایجاد حس مهمان نوازی، شانس و احترام به بازدیدکنندگان ذکر شده است. مصالح این پاویون برای هماهنگی با موضوع معماری پایدار و کاهش اثرات زیست محیطی از بتن بازیافتی، فولاد بازیافتی و آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

 

 

پاویون ترکمنستان از گروه معماری " "Tekmil" Private Enterprise

 

پاویون کشور ترکمنستان با نمایی از 5 اسب Akhal – Teke که نوعی از نژاد اسب ترکمن می‌باشد که به دلیل سرعت، هوش و رنگ براق متالیک شان در جهان مشهور هستند طراحی و اجرا شده است. فرهنگ این کشور بنا به دلیل اینکه اجدادشان از قبایل مهاجر بودند با سایر کشورهای مسلمان آسیایی فرق دارد. نماینده این کشور هدف از طراحی این پاویون را به نمایش گذاشتن میراث ملی، فرهنگ و دستاوردهای مدرن ترکمن با ابعاد الهی، پیشرفت های صنعتی و پیشرفت های اهداف این کشور اعلام کرده است. نمای هارمونیک این پاویون به منظور ایجاد پرسپکتیو و حرکت در دید بازدیدکنندگان در ساختار پاویون و هماهنگی نماها در جهت ایجاد یک ساختار هولوگرامی سه طرفه متصل به هم طراحی شده است.

 

 

پاویون ازبکستان از استودیوی معماری " OP3 Expo"

 

پاویون کشور ازبکستان برای استقبال بازدیدکنندگان از طریق طاق‌های بزرگ الهام گرفته شده از معماری اسلامی که در اماکن تاریخی این کشور مشاهده می‌شود طراحی شده است. طرح ارائه شده توسط استودیوی معماری، نشان دهنده مفهوم اساسی ارتباط و نقشه برداری از طریق جاده ابریشم است. ساختار بیضوی این پاویون نماد شهرهای تاریخی جاده ابریشم، "سمرقند"، "بخارا" و "خیوا" است.

 

 

پیوند بین این 3 ساختار یک دنباله فضایی متصل ایجاد می‌کند که نقشه یک سفر در زمان را در ازبکستان تعیین می‌کند. این مفهوم، نمای سنتی برگرفته از معماری این کشور را که با چشم انداز واحه احاطه شده، در حالی که میزبان سفری دگرگون کننده به آینده می‌باشد طراحی شده است.

 

 

  • ترجمه و تنظیم 

پویا مودتی "کارشناس معماری"

  • منبع

وب‌سایت بین‌المللی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.