کد خبر: 1717 زمان انتشار: 10:18:08 - 1400/07/14
"مینی‌وُرلد" ملایر جایزه برتر مدیریت شهری اسلامی ایرانی را کسب کرد

شهردار ملایر گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جایزه مدیریت شهری اسلامی- ایرانی از سوی هیات داوران در هشت کارگروه تخصصی، شهرداری ملایر با پروژه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" رتبه نخست را در حوزه گردشگری کسب کرد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " به نقل از ایرنا "مجید فرجی" اظهار داشت: پیرو فراخوان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مجمع شهرهای اسلامی مبنی بر اهدای جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی به پروژه های موفق شهرداری‌های سراسر کشور، شهرداری ملایر با پروژه مینی‌وُرلد در این فراخوان شرکت کرد.

وی افزود: فراخوان جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی در هشت کارگروه گردشگری، معماری، شهرسازی، دیپلماسی شهری، هنر و هویت شهری، میراث فرهنگی، توسعه عمران شهری و محیط زیست اجرا شد.

شهردار ملایر ادامه داد: جایزه مدیریت شهری اسلامی ایرانی به همت «کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی» و «مجمع جهانی شهرهای اسلامی» با تأکید بر آموزه‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی برنامه‌ریزی شده و هدف از این اقدام، کاربردی‌ کردن آموزه‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی و سند الگوی اسلامی- ایرانی است.

فرجی گفت: بر این اساس کاربردی کردن آموزه‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی به واسطه کمک به ارتقا تعامل و تشریک‌ مساعی تخصصی در جامعه علمی و اجرایی مدیریت شهری اثربخش و نیز انتقال تجارب به سایر کشورهای اسلامی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: در این راستا پروژه تفریحی توریستی جهان کوچک ملایر یا "مینی‌وُرلد" در مرحله اول توسط هیات داوران انتخاب و در مرحله نهایی مقام اول کارگروه گردشگری را کسب کرد و قرار است همزمان با روز جهانی شهرها از شهرداری‌های حائز رتبه تقدیر شد.

"مینی‌وُرلد" ملایر جایزه برتر مدیریت شهری اسلامی ایرانی را کسب کرد

 مجموعه تفریحی و توریستی "مینی‌وُرلد" یا جهان کوچک که از سال ۱۳۸۷ با هدف خلق ۱۳۸ اثر شاخص تاریخی ایران و جهان و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر ملایر ایجاد شد.

این مجموعه با وسعت ۴۸ هکتار در شمالی‌ترین نقطه شهر ملایر در دست اجرا است و تاکنون آثار شاخصی همچون تخت جمشید، برج پیزا، پل ورسک، آکروپلیس، برج ایفل، تاج محل، سی‌وسه پل، اهرام ثلاثه مصر، نیم‌تنه‌های شیلی، آرامگاه حافظ و خیام، کاخ خورشید، دیوار بلند چین، برج قابوس، گنبد کابوس، آبشار نیاگارا، باغ مشاهیر و سردیس‌های مشاهیر ایران و جهان، میدان شهدا و المان‌های شهدای خلبان در این مجموعه نصب شده و یا در حال تکمیل است.


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.