کد خبر: 1720 زمان انتشار: 17:20:45 - 1400/07/14
اختصاصی پایگاه اخبار معماری دروازه‌های ورودی نمایشگاه "اکسپو2020 دبی"

پس از تکمیل شدن سایت نمایشگاه اکسپو 2020 دبی، دروازه های ورودی این نمایشگاه که توسط آصف خان، طراحی شده بود، پرده برداری شد. این 3 دروازه سیاه رنگ از 20 اکتبر 2020 تا 10 آوریل 2021 پذیرای میلیون‌ها بازدید کننده خواهند بود.

آصف خان درباره این پروژه توضیح می‌دهد: این دروازه ها اولین عنصری است که هنگام نزدیک شدن به سایت مشاهده می‌کنید، بنابراین آن‌ها نقطه شروع و پایان سفر شما در نمایشگاه دبی هستند. هدف من از این طراحی این بود که بازدیدکنندگان نمایشگاه، به ویژه کودکان، از طراحی معماری که قبلا ندیده‌اند الهام بگیرند و اینکه بخشی از میراث این منطقه است، هیجان زده شوند. "عبور از این درها نشان دهنده یک حرکت فیزیکی و نمادین از گذشته به آینده است".

 

 

درباره ایده طراحی این دروازه ها آصف خان می‌گوید؛ ایده طراحی این دروازه ها از مشرابیه نوعی پنجره و بازشوی سنتی عربی که در سراسر منطقه امارات به عنوان تنظیم کننده نور و جریان هوا استفاده می‌شود الهام گرفته شده است.

 

 

این طرح‌ها سایه روشن‌هایی ایجاد می‌کنند که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است. طرح این مشرابیه‌ها نمادی از استقبال هنرمندانه، معماری و حس دعوت بازدیدکنندگان است.

 

 

متریال این دروازه‌ها از رشته‌های کامپوزیت بسیار سبک فیبرکربن ساخته شده است که استحکام ساختاری بالایی دارند. در واقع این امر باعث می‌شود که هر دروازه بدون هیچ‌گونه سازه پشتیبان اضافی در ارتفاع 21 متر و طول 30 متر قرار گیرد. در هر سمت ورودی این دروازه ها یک در بزرگ به ارتفاع 21 متر و 10.5 متر عرض قرار گرفته است که هر روز صبح به منظور بازدید کاربران باز می‌شود.

 

 

ترجمه و تنظیم

  • پویا مودتی "کارشناس معماری"

منبع

  • مجله معماری بین‌المللی طراحی

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.