کد خبر: 1737 زمان انتشار: 14:28:00 - 1400/07/21
اختصاصی پایگاه اخبار معماری تاریخ افتتاح موزه گوگنهایم ابوظبی با طراحی فرانک گری اعلام شد

تاریخ افتتاح موزه گوگنهایم ابوظبی تقریبا 20 سال پس از رونمایی طرح و 14 سال پس از شروع ساخت اعلام شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " موزه گوگنهایم ابوظبی که در حال ساخت در جزیره سعدیات است، یک منطقه فرهنگی در حال توسعه در سواحل پایتخت امارات متحده عربی است که با مساحت 42000 مترمربع زیربنا، بزرگترین سری موزه های گوگنهایم بوده و از موزه گوگنهایم بیلبائو که گری  طراحی کرده است، پیشی خواهد گرفت.

تاریخ افتتاح این موزه از سوی مقامات مسئول ابوظبی بعد از 20 سال  در سال 2025 افتتاح خواهد شد. آقای فرانک گری امیدوار است این ساختمان مورد استقبال مردم امارات متحده عربی قرارگرفته و طرح بنا به عنوان نقطه عطفی برای این کشور در سال‌های آینده تاریخ این کشور باشد.

 

 

برنامه مربوط به موزه گوگنهایم ابوظبی برای اولین بار در سال 2006 پرده برداری شد و کار ساخت موزه در سال 2011 آغاز شد. اما سپس برای چندین سال به حالت تعلیق درآمد. خبر تاریخ افتتاحیه، دو سال پس از تایید مجدد بنیاد گوگنهایم، توسط اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی اعلام شده است.

این موزه پس از تکمیل، توسط بنیاد گوگنهایم اداره خواهد شد اما متعلق به شرکت توسعه و سرمایه گذاری گردشگری ابوظبی است که این پروژه را سفارش داده است. این موزه بخشی از مجموعه وسیع تری از موسسات هنری و فرهنگی در جزیره سعدیات است که قصد دارد ابوظبی را به عنوان یک مقصد مهم فرهنگی بازسازی کند.

 

 

ساختمان‌های دیگر در جزیره سعدیات شامل موزه لوور ژان نوول ابوظبی است که اولین مجموعه از موزه لوور خارج از فرانسه است، موزه ملی زاید توسط استودیوی معماری نورمن فاستر و همکاران، مرکز هنرهای نمایشی توسط گروه معماری زاها حدید، موزه دریایی توسط گروه معماری تادائو آندو و خانه خانواده ابراهیمی توسط گروه معماری همکاران ادجایی، می‌باشد.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " کارشناس معماری پایگاه اخبار معماری "

منبع

  • اداره فرهنگ و گردشگری ابوظبی

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.