کد خبر: 1738 زمان انتشار: 14:43:49 - 1400/07/21
اختصاصی پایگاه اخبار معماری مرکز مهمان نوازی با سبک معماری جدید روسیه افتتاح شد

مرکز مهمان نوازی جدید روسیه، مجموعه ای از ساختمان‌های مختلف چوبی سیاه رنگ در منطقه لیپتسک روسیه برای پاسخ به معضلات معماری مدرن روسیه، عدم وجود هویت افتتاح شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " استودیوی معماری مگابودکا، مرکز مهمان نوازی لیپتسک را با زیربنای 3500 مترمربع در پاسخ به یکی از مهمترین مشکلات معماری مدرن، عدم وجود هویت، طراحی و افتتاح کرد.

 

 

با استفاده از طراحی این مرکز، استودیو قصد داشت با انجام تحقیق و مطالعه در مورد پروژه، دیدگاه خود را در مورد سبک جدید روسیه توسعه دهد. به گفته معماران این استودیو، سبک معماری ایجاد شده تصنعی و تلفیقی نبوده، بلکه مبتنی بر تجدید نظر در جنبه‌های فرهنگی و ارزشی ذاتی معماری و ذهنیت ملی است.

 

 

این مجموعه شامل مجموعه از احجام هندسی مخروطی، پنجره های قوسی، خطی است که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. محققان این دفتر اضافه می‌کنند؛ امروزه معماران روسی اغلب از همکاران معمار معاصر دیگر کشورها تقلید می‌کنند، در نتیجه هویت ملی در محیط تازه ایجاد شده کاملا وجود ندارد.

 

 

ساختمان‌هایی که هم اکنون در حال ساخت هستند، یا طراحی شده و در حال ساخت هستند بدون توجه به فرهنگ ملی ساخته و اجرا می‌شوند که غیرقابل قبول است.

 

 

در طراحی این مرکز از دو مفهوم آوانگارد و سنت استفاده شده است که در طرح بنا آوانگارد یک سبک کاملا بین المللی بوده و سنت همانند یک نجار، ظاهر بنا را هماهنگ با معماری ملی ساخت و پرداخت می‌کند. در ساخت و ساز بنا و استفاده از عناصر و متریال ها و فضاهای داخلی و غذاها و برنامه ریزی، از فرهنگ ملی میهنی و متعلق به میهن و هویت ملی استفاده شده است.

 

 

دسترسی به این مجموعه از طریق یک پیاده راه دایره ای در امتداد مرزهای پارک اطراف برای عابران و کاربران امکان پذیر است. هدف از این کار گردش چشم و کاربر بود تا از مناظر اطراف بازدید و چشم انداز زیبای منطقه را مشاهده کنند.

 

 

برای تشویق کاربران به مشاهده مناظر اطراف و هماهنگی بنا با محیط خود، اولین بلوک ساختمانی به سمت حرکت کاربران چرخانده شده است. احجام مرتبط با بنا حول محور مرکزی ورودی سامان‌دهی شده‌اند تا جلوی دید چشم‌انداز نمادین پارک را نگیرند.

 

 

ارتفاع بلوک‌های ساختمانی مجموعه نسبت به کاربری خودشان متفاوت است و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که یک ساختمان با مقیاس دقیق را ایجاد و تداعی گر منظری از خیابانی در شهر قدیمی باشد. با اختلاف ارتفاع های بوجود آمده در بنا به دلیل ارتفاع احجام، تراس های مختلفی برای استفاده کاربران و برای مشاهده مناظر و گذران وقت ایجاد شده است که از آن نماهای چشمگیر و دیدنی از حوضچه، قلعه و مجسمه آتش انگیز گورینیچ ( قهرمان عامیانه افسانه‌های روسی ) که یکی از اصلی ترین جاذبه های آن است، مشاهده می‌شود.

متریال استفاده شده در نمای ساختمان، چوب آبنوس سیاه رنگ سوخته که متریال سنتی بناهای روسی است، می‌باشد.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " کارشناسی معماری پایگاه اخبار معماری "

منبع

  • مجله بین المللی معماری جهان

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.