کد خبر: 1740 زمان انتشار: 15:10:12 - 1400/07/21
اختصاصی پایگاه اخبار معماری استودیوی معماری " Oppenheim Architecture " از پروژه جدید خود در عربستان سعودی رونمایی کرد

طرح پروژه تفرجگاه کوهستانی، جدیدترین پروژه استودیوی معماری " Oppenheim Architecture " در عربستان سعودی توسط معماران این استودیو منتشر شد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " این تفرجگاه جدید که " صخره بیابانی " نامیده می‌شود، به عنوان بخشی از توسعه پروژه دریای سرخ در عربستان سعودی توسعه یافته است، که زنجیره‌ای از 90 جزیره را تشکیل می‌دهد که در امتداد سواحل غربی عربستان سعودی در حال توسعه هستند.

 

 

پروژه صخره بیابانی، متشکل از 48 ویلا و 12 اتاق هتل، معماری را با طبیعت به عنوان هتل و امکاناتی که در چشم انداز کوهستانی خیره کننده عربستان تعبیه شده است، ترکیب خواهد کرد.

 

 

کارهای آماده سازی پروژه و سایت پروژه در محل آغاز شده و ساخت آن در جولای 2021 آغاز شده است. پروژه دریای سرخ در حال حاضر مراحل مهمی را در پیشرفت پروژه پشت سر گذاشته است و تا پایان سال 2022، زمانی که اولین هتل‌ها افتتاح می‌شوند، فاز یک پروژه، شامل 16 هتل تکمیل خواهد شد.

 

 

آقای " جان پاگانو " مدیر عامل پروژه دریای سرخ توضیح می‌دهد؛ ما درصدد بوجود آوردن فضایی بودیم که به میهمانان و کاربران اجازه دهد، زیبایی‌های دست نخورده عربستان را مشاهده و لذت ببرند. پروژه صخره بیابانی با حفظ چشم اندازهای تماشایی و طبیعی عربستان، این مناظر و میراث طبیعی را برای نسل‌های آینده نیز حفظ خواهد کرد.

 

 

گروه معماری نیز درباره طرح پروژه می‌افزاید؛ این پروژه از محیط ارگانیک و اطراف سایت پروژه الهام گرفته شده است، در حالی که فضای لوکس بی نظیری را برای کاربران ارائه خواهیم کرد و به میهمانان از طریق پروژه این اجازه را داده‌ایم تا با طبیعت و محیط اطراف خود ارتباط برقرار کنند و تجربه‌های به یاد ماندنی کسب کنند.

 

 

پروژه صخره بیابانی طیف وسیعی از اقامتگاه‌ها را در قالب سوئیت های شکاف دار در دل کوه در حالی که بعضی از آنها از شکل و طراحی ارگانیک صخره ای تبعیت می‌کنند برای کاربران ارائه می‌دهد. گروه معماری درباره این پروژه اضافه می‌کند؛ برای بوجود آوردن چشم انداز بدون مانع به مناظر و نقاط دیدنی سایت پروژه تمام راه های منتهی به پروژه در قسمت پشت این صخره ها قرار گرفته و پنهان شده‌اند. همچنین این نوع طراحی کمترین میزان آلودگی صوتی و نوری را شامل بوده و به میهمانان اجازه می‌دهد رابطه ای بی نظیر با طبیعت و مناظر برقرار کنند.

این تفرجگاه دارای امکانات پیشرفته ای از جمله چشمه های آب‌گرم، سالن‌های تناسب اندام، زمین گلف، سالن سرگرمی، امکانات تفریحی، فرودگاه اختصاصی و بین‌المللی، سالن غذاخوری و همچنین یک واحه خاص تالاب است. همچنین میهمانان می‌توانند به عنوان بخضی از برنامه فعالیت این مجموعه، در سایت پروژه کوه نوردی کنند و از تپه های مختلف برای دیدن نقاط دیدنی سایت استفاده کنند.

 

 

پروژه صخره بیابانی بالاترین استانداردهای طراحی و ساخت پایدار را دنبال خواهد کرد، برای دستیابی به این هدف، تیم معماری از تکنولوژی و روش‌هایی استفاده کرد تا مصرف انرژی را به حداقل برسانند. همچنین در این پروژه از یک سیستم جدید و حرفه ای جمع آوری آب باران به منظور نگهداری و توزیع آب در سراسر سایت استفاده شده است و از آب اضافی موجود برای ایجاد واحه ای سبز در اطراف سایت استفاده خواهد شد.

به منظور احترام به طبیعت در ساخت این مجموعه سعی بر استفاده از متریال های بومی و کمترین دخالت در شکل طبیعی و ارگانیک این منطقه و سایت شده است. هدف دیگر از این کار ارتباط مستقیم میهمانان و کاربران با شکل طبیعی و ارگانیک این صخره ها عنوان شده است.

طراحی پروژه فرودگاه بین‌المللی دریای سرخ، و چند پروژه دیگر به عهده استودیوی معماری نورمن فاستر و همکاران می‌باشد که در یک خبر جداگانه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " کارشناس معماری پایگاه اخبارمعماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری جهان

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.