کد خبر: 1754 زمان انتشار: 10:25:58 - 1400/07/26
انتشار کتابی در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین گفت: برای رسیدن به ایده‌های معماری پایدار، گریزی نیست جز تدوین استاندارد و تعیین میزان ثابتی برای حداکثر میزان مصرف انرژی ساختمان‌ها که باعث کنترل مصرف انرژی در آن می‌شود و کتاب «انرژی و طراحی پایدار؛ تعادل پویا با سیستم» با این موضوع توسط انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشر شده است.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری علی دل‌زنده با اشاره به موضوع این کتاب تصریح کرد: گرمایش زمین، بحران انرژی، آب و محیط‌زیست به‌عنوان عاملی مؤثر در سیاست‌گذاری کلان در تمام دنیا، رویکرد کشورها را نسبت به مصرف منابع انرژی تغییر داده و افزایش روند مصرف سوخت‌های فسیلی و تجدید ناپذیر بودن آن‌ها، توجه بسیاری از تحقیقات جهانی را به مهار بحران انرژی جلب کرده است.

وی افزود: کشورهایی که دیدگاه درون‌گرا نسبت به این مسئله ندارند، در آینده دچار چالش خواهند شد. یکی از کاراترین و بدیع‌ترین راه‌حل‌های مطرح‌شده به‌منظور کاهش مصرف انرژی و آلودگی‌های محیطی و همین‌طور ارتقای کیفیت فیزیکی و متعاقباً فضایی ساختمان‌ها در راستای تحقق توسعهٔ پایدار، استفاده از روش‌های طراحی غیرفعال و انرژی کارا در معماری است.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: درواقع معماری می‌تواند با استفاده هوشمندانه از انرژی‌های پاک پایدار، مانند انرژی خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی، آب به‌جای انرژی حاصل از سوخت‌های فسیلی و با اجرای اصول پایداری، کیفیت زندگی را ارتقا داده و در کاهش مصرف منابع تجدید ناپذیر و بهینه‌سازی مصرف انرژی‌های تجدید پذیر مؤثر باشد.

وی یادآور شد: برای رسیدن به ایده‌های معماری پایدار، گریزی نیست جز تدوین استاندارد و تعیین میزان ثابتی برای حداکثر میزان مصرف انرژی ساختمان‌ها که باعث کنترل مصرف انرژی در آن شود؛ همهٔ کشورهای جهان بدون استثنا، برنامه‌های استراتژیکی برای بهینه‌سازی مصرف انرژی اندیشیده‌اند و توانسته‌اند با کاهش مصرف، گام‌های مؤثری را برای روند روبه رشد تولیدات مختلف، ازجمله صنعت تولید ساختمان بردارند.

دل‌زنده یادآور شد: کتاب «انرژی و طراحی پایدار؛ تعادل پویا با سیستم» تألیف جمال‌الدین مهدی‌نژاد عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، دکتر علی شرقی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران و فائزه اسد پور دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران در ۲۶۳ صفحه و قطع خشتی به بهای ۱۴۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده است.

ایسنا


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.