کد خبر: 1761 زمان انتشار: 12:26:46 - 1400/07/28
اختصاصی پایگاه اخبار معماری نصب بزرگترین اینستالیشن قلاب بافی توسط ارنستو نتو

اینستالیشن های هنری تاثیر بصری غیرقابل انکاری دارند زیرا یک تجربه هنری منحصر به فرد را به بینندگان منتقل می‌کنند. با گذشت زمان ایده ایجاد اینستالیشن های هنری به منظور تاثیر گذاری در زندگی و بیان احساسات، افکار و ایده ها جایگاه ویژه‌ای بین هنرمندان پیدا کرده است.

اینستالیشن های هنری نوعی ژانر هنر معاصر هستند و نصب این آثار توسط هنرمندان پست مدرن انجام می‌گیرد. این آثار می‌توانند دائمی، موقت، ملموس و یا مجازی باشند. یکی از اهداف ایجاد این گونه آثار هنری این است که به عنوان بازتابی از هنر سنتی در مقیاس بزرگ انجام وظیفه کنند.

 

 

یکی از جدیدترین این آثار هنری، اثر جدید ارنستو نتو با نام " نیروی خورشید – حیات دریا " است. این اثر نوعی مسیرهای قابل راه رفتن است که از نخ های زرد، نارنجی و سبز به صورت قلاب دوزی بافته شده است. این اثر در موزه هنرهای زیبا در هوستون به نمایش گذاشته شده است و با ابعاد 24 در 12 فوت مربعی خودنمایی می‌کند.

 

 

مفهوم اصلی طراحی این اثر نوعی اینستالیشن هنری الاستیک با محوریت موضوعی " آتش، انرژی حیاتی است که زندگی بر روی این سیاره را قادر می‌سازد " ساخته شده است.

 

 

به گفته آقای ارنستو نتو، هدف از ساخت این اثر هنری، احترام و قدردانی از انرژی خورشیدی، حقیقت و قدرتی که هنگام لمس سرزمین ما با ما به اشتراک می‌گذارد، عنوان شده است.

 

 

ارنستو نتو یک هنرمند هنرهای تجسمی معاصر برزیلی است که توسط آثار اینستالیشن هنری بزرگ خود مبتنی بر فیبرکربن شناخته شده است و مکتب هنری وی بیومورفیسم، مینیمالیسم و نئو بتن است.

 

 

نتو با آثار خود قصد دارد بینندگان را به یک تجربه چند حسی دعوت کند و افکار و حواس پنج‌گانه آن‌ها را برانگیزد.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " کارشناس معماری پایگاه اخبارمعماری "

منبع

  • مجله معماری Arch2o

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.