کد خبر: 1775 زمان انتشار: 20:49:30 - 1400/08/02
یادداشت اختصاصی پایگاه اخبار معماری "به مناسبت روز جهانی هنرمند"؛ روز جهانی هنرمند؛ تجلی روح و ذهن خلاق

روز جهانی هنرمند همه ساله برای تجلیل از هنرمندان در تمام عرصه ها در تاریخ 25 اکتبر گرامی داشته می شود.

هنر از ابتدای پیدایش انسان همیشه از مهمترین روش های ارائه تجربیات او بوده است که همواره یکی از پرونده های ثبت شده از تجربیات انسان در تاریخ است.

ذات هنر به گونه ای است که هیچگاه در کتاب ها قابلیت ثبت ندارند و این خود اثر است که بیانگر مفهوم و تفکر خالق آن اثر هنری است. آثار هنری در قالب های مختلفی از قبیل مجسمه ها، بناهای تاریخی، نقاشی ها، موسیقی و... می تواند ذهنیت هنرمند و خالق اثر را معرفی و به نمایش بگذارد.

از اینرو هدف ایجاد روز جهانی هنرمند به  دنبال این است که از روح و ذهن خلاق تجلیل کند. ذهنی که میتواند امروز را برای آیندگان بوسیله ایجاد آثار هنری ثبت نماید، "آثاری که هر کدام به نوع خود در هر رشته و عنوانی قابلیت ثبت در کتاب ها و نسخ را ندارند".

باید توجه داشت که هنرمند نگاه متفاوتی به اوضاع موجود در جامعه دارد که خارج از چهارچوب فکری افراد دیگر است.یک هنرمند به طور طبیعی خلاق است که آثار خلق شده وی برجسته و قابل تامل است.

روز جهانی هنرمند از این جهت نامگذاری شده است که بتوان دنیای شگفت انگیز، جذاب و خلاقانه هنر را با تامل بیشتر درک کرد و نگاه متفاوت و دقیق تری را به پیرامون خود داشت.

روز جهانی هنرمند بدست کریس مک کلور نقاش کانادایی در سال 2004 بنیانگذاری شده است.این هنرمند نقاش با آثار خود در مورد زندگی با سبک رئالیسم رمانتیک به شهرت رسیده است.این هنرمند این روز را برای به رسمیت شناختن هنر و تجلیل از تمامی هنرمندان که هر چه بیشتر باعت آشنایی مردم با آنها می شود نامگذاری کرده است.

سید کمال هاشمی

دکترای معماری منظر


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.