کد خبر: 1776 زمان انتشار: 11:35:05 - 1400/08/03
وین “شهر درختی” اروپا شد

وین برنده جایزه “شهر درختی” اروپا شد که این جایزه در راستای طرح سازگاری و نوآوری در مبارزه با تغییرات آب و هوایی به شهرهای برتر اعطا می‌شود.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری "  به نقل ار صما، این جایزه از سوی شورای درختکاری اروپا به وین اتریش اهدا شده است و هدف آن احترام به مقامات محلی و راهکارهای پایدار آن‌ها برای سرسبزی شهری است.

شورای درختکاری اروپا طی مراسمی از پایتخت اتریش به عنوان الگویی برای مراقبت در زمینه سرسبزی شهری قدردانی کرد. این شورا همچنین از رویکرد مبتنی بر دانش وین برای بهبود سازگاری محیط شهری در مواجهه با تغییرات آب و هوا حمایت کرد. همچنین وین به عنوان یک نمونه برجسته برای سایر شهرهای اروپایی معرفی شد که می‌توانند از روش‌های موفق درختکاری آن پیروی کنند.

اداره باغ‌های شهر وین دارای مجموعه‌ای جامع از اقدامات برای مراقبت از بیش از ۵۰۰ هزار درخت شهر است؛ راه اندازی مرکز مراقبت از نهال‌های جوان، کاشت مجموعه‌ای از درختان متنوع، تیم‌های متمرکز مراقبت از فضای سبز درختی، مراقبت‌های تخصصی از درختان جوان و اعمال قوانین سختگیرانه حفاظت از درختان از جمله مواردی است که وین برای حمایت از فضای سبز خود انجام می‌دهد.

وین

یکی دیگر از عوامل مؤثر در سیاست سبز پایدار شهری وین، مفهوم ابتکاری “شهر اسفنجی” است. خاک مناسب برای درختان در شهرها کمیاب و بسیار فشرده است، اکسیژن کمی دارد و به همین علت نمی‌تواند آب را به درستی جذب کند. “شهر اسفنجی” در اصل به معنای اختصاص خاک مخصوص برای ریشه‌های درختان و هدایت آب باران به سمت آن‌ها، به جای سیستم فاضلاب است.

این اقدام به طور همزمان چندین مشکل را برطرف می‌کند؛ که عبارت از ایجاد اثر خنک کننده در اثر تبخیر، تقویت فضای سبز شهری، جذب کربن در خود درختان، تنوع زیستی و بهبود کیفیت زندگی از طریق فضاهای سبز بیشتر هستند.

درختان شهری به دلیل قرارگیری در کنار خیابان‌ها، سازه‌ها و وسایل نقلیه در حالت استرس مداوم قرار دارند، بنابراین باغ‌های شهر وین باید جایگزینی برای خاک معمولی داشته باشند که بتواند به تأمین مواد مغذی بیشتر کمک کند.

یورگن چرنه ورسکی، مشاور شورای شهر وین برای آب و هوا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفته است: “باغداران شهر هر روز نقش مهمی برای اطمینان از اینکه وین بهترین شهر جهان برای زندگی است، انجام می‌دهند. کارشناسان ما اقدامات نوآورانه‌ای را انجام داده‌اند تا درختان شهر، دوستدار آب و هوا باشند. رویکرد شهر اسفنجی که بهترین شرایط را برای درختان سالم و حیاتی ایجاد می‌کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.”

وین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.