کد خبر: 1790 زمان انتشار: 10:45:54 - 1400/08/08
ماجرای هتل چهارباغ به کجا رسید؟

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان درباره هتلی که در چهارباغ ساخته می شود و مورد انتقاد دوستداران میراث فرهنگی قرار گرفته است، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری  محمد بنائیان گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از زمان آغاز ساخت این هتل، درباره خلافِ مقررات بودنِ ساخت آن مکاتباتی کرده است و گروه نظارت عالیه این اداره‌ کل نیز در بازدید از محل، تذکرات لازم را در خصوص اقدامات خلافِ صورت گرفته به مراجع ذیربط دادند.

وی افزود: حوزه نظارت عالیه این اداره‌ کل، به محض اطلاع از تخلفات، فوراً اقدامات لازم را به عمل می‌آورد، به طوری که بعضاً در مرحله اولیه ساخت، درخواست توقف داده می‌شود تا مدارک تکمیل و پیگیری‌های مختلف به عمل آید؛ اما زمانی که پروانه ساخت این قبیل ساختمان‌ها صادر و روند احداث آن آغاز می‌شود، روند ابطالش سخت و زمانبر است.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌‌کل راه و شهرسازی اصفهان با تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و بافت تاریخی این شهر گفت: ساماندهی این موارد نیازمند اقدامات ریشه‌ای است و موفقیت در آن، همراهیِ ویژه شهرداری و شورای شهر را می‌طلبد.

وی گفت: بعضا در این قبیل محلات به دلیل وجود پیشنهادهای تجاری و تحت فشار بودن مسکونی‌ها، ساختار محله از تعریف اصلی خود خارج می‌شود؛ لذا عناصر محله می‌بایست در کنار هم باشند.

بنائیان در خصوص کارگاه‌های طلا که در بافت تاریخی وجود دارد، گفت: به دلیل مبحث آلودگی زیست محیطی و مواد شیمیایی که از این کارگاه‌ها وارد فاضلاب شهری می‌شود، مصوباتی تحت عنوان احداث شهرک طلا و جواهر در شهر اصفهان و انتقال کارگاه‌های طلا به آن محل داشتیم که در صورت اجرا، بافتِ تاریخی از این معضل خلاص می‌شود.

خبرگزاری صدا و سیما


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.