کد خبر: 1791 زمان انتشار: 12:33:16 - 1400/08/08
اختصاصی پایگاه اخبار معماری تغییر کاربری سکوی نفتی به پارک تفریحی

عربستان سعودی یک سکوی نفتی را با هدف کاهش وابستگی به درآمد نفتی، به اولین پارک تفریحی فراساحلی در جهان تبدیل می‌کند.

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری " عربستان سعودی در تلاش است تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد، بدین منظور صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی اعلام کرده است که کاربری یک سکوی نفتی را به یک شهربازی و تفرجگاه تبدیل خواهد کرد. انتظار می‌رود که این سکو به مساحت 150 هزار مترمربع و دارای سه هتل، یازده رستوران، ترن هوایی، فضای فعالیت‌های ورزشی، فضای فعالیت های پارکور، بانجی جامپینگ و چتربازی،  واقع در خلیج فارس مقصد گردشگران جهانی باشد.

 

 

دسترسی به این مرکز تفریحی و گردشگری از طریق کشتی، قایق بادبانی، قایق کروز و هلیکوپتر امکان پذیر خواهد بود. این پروژه علاوه بر ارزش افزوده قابل توجهی برای اقتصاد کشور عربستان، از استاندارهای زیست محیطی جهانی برای حفظ یک رویه پایدار پیروی می‌کند و با استراتژی بلند مدت صندوق سرمایه گذاری عمومی تا سال 2030 با عنوان نوآوری در بخش گردشگری و سرگرمی، کاملا مطابقت دارد و به دنبال تغییر موقعیت عربستان سعودی به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری بین‌المللی و تنوع بخشیدن به منبع درآمد آن است.

 

 

این پروژه با هدف اصلی کاهش وابستگی به درآمد نفتی و حفظ پایداری محیط زیست و تبدیل عربستان به کانون گردشگری جذاب جهانی که قادر به رقابت با کشورها و مراکز تفریحی حوزه خلیج فارس از جمله دبی، ابوظبی و عمان باشد شکل گرفته است.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری اخبارمعماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی معماری ArchDaily

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.