کد خبر: 1795 زمان انتشار: 12:31:00 - 1400/08/09
یزد با عنوان"شهر موزه تاریخی" در کنار رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ و پاریس قرار گرفت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: «شهر یزد، در کنار شوشتر و ماسوله از سوی نشریه بین‌المللی تخصصی A ۲ به‌عنوان شهر کامل انتخاب شد.»

به گزارش پایـگاه " اخـبــار معـمـاری "  به نقل از ایلنا، سید مصطفی فاطمی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد) گفت: «شهر یزد به‌عنوان "شهر موزه تاریخی" در کنار شهرهایی چون رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس و... قرار گرفت.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: «مجله A ۲ هدف از معرفی شهر کامل – برجسته را رسیدن به چرخه‌ای برای بهبود وضعیت شهرها می‌داند که شهرهای واجد شرایط به‌عنوان شهرهای ایده‌آل در سطح جهان مطرح و معرفی می‌شوند و این امر در برندینگ و توسعه آن‌ها تأثیر بسزایی خواهد داشت و چنین موضوعی می‌تواند در درازمدت به ایجاد رقابت میان شهرها برای دستیابی به‌عنوان پاراگون سیتی، از طریق بهبود شرایطشان در ابعاد مختلف شهری شده و آن‌ها را در مسیر توسعه قرار دهد. از سوی دیگر با بررسی ویژگی‌های شهرهای مطرح‌شده، می‌توان به الگوهایی برای رفع مشکلات شهرهای مشابه آن‌ها دست پیدا کرد.»

فاطمی درباره چگونگی انتخاب یزد توضیح داد: «یکی از مهم‌ترین و پایدارترین مقاصد گردشگری شهر، موزه‌های تاریخی است که در کنار توسعه‌یافتگی در بخش‌ها و محلات ماهیت تاریخی را حفظ می‌کنند و این موضوع بیشتر در معماری می‌گنجد. در یزد هم به‌واسطه پیشینه تاریخی دوره‌های مختلف، المان‌هایی در مرکز شهر و بافت تاریخی ازجمله مدارس، تکایا، مقبره بزرگان، دیوان‌خانه حکما و... باقی‌ مانده است.»

به گفته او در یزد می‌توان در دوره‌های تاریخی قدم زد و ساختار سکونت و فعالیت‌های اقتصادی در ادوار مختلف را به‌ویژه در بازار و صنایع‌دستی شهر دید و همین جریان تاریخی باعث شده تا یزد به‌عنوان شهر کامل انتخاب شود و در لیست شهر موزه‌های تاریخی در کنار شهرهایی چون رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس و... قرار بگیرد.

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.