کد خبر: 1801 زمان انتشار: 16:59:13 - 1400/08/11
اختصاصی پایگاه اخبار معماری فضای سرگرمی و بازی کودکان با رویکرد خلاقیت ذهنی

گروه معماری Mind Design از پروژه خود که فضای سرگرمی و بازی کودکان با رویکرد خلاقیت ذهنی است رونمایی کرد.

این فضای سرگرمی و بازی کودکان با زیربنای 407 مترمربعی که شبیه جنگل سبز با مش های منحنی است شامل عناصر کوهنوردی، عناصر طبیعی و زیست محیطی است. هدف اصلی از طراحی این فضا تلفیق هنر و زندگی عنوان شده است.

 

 

فضای سرگرمی Yinchuan Vanke میزبان عملکردهای مختلفی از جمله، رستوران والدین – کودکان، فضای نمایشگاهی، فضای بازی، فضای به چالش کشیدن توانایی های کودکان، استخر کودکان، فضای کتاب خوانی، فضای تماشای فیلم و محتواهای آموزشی و فضای آموزش کودکان با شغل های مختلف است.

 

 

رنگ سبز با خاصیت درمانی، رنگ طبیعت، سمبل پاکی و به عنوان عنصر آرامش بخش عصبی به عنوان رنگ اصلی این فضای بازی انتخاب شده است که هماهنگ با اقلیم و جغرافیای منطقه نیز می‌باشد.

 

 

این فضا با داشتن عناصر طبیعی و زیست محیطی تلفیقی، شش ناحیه کاربردی هماهنگ با قابلیت های کودکان دارد و اجازه می‌دهد تا کودکان طبیعت را درک و با استفاده از تخیل و خلاقیت خودشان حواس شش گانه خود را به چالش بگیرند. همچنین عناصر طبیعی این اجازه را به کودکان می‌دهد تا با فعالیت در مجموعه پتانسیل های فیزیکی و جسمی کودکان به چالش گرفته شود.

 

 

در مرکزیت مجموعه فضایی به عنوان " درخت زندگی " طراحی شده است که فضایی برای قصه گویی و کتاب خوانی کودکان است. در این فضا کودکان نه تنها می‌توانند فضای طبیعی و شادی و نشاط آور را احساس کنند، بلکه می‌توانند دنیایی از شگفتی ها همراه با هم بازی های خود کشف کنند.

 

 

در قسمتی از فضا نیز قسمتی با تم دخترانه و مختص دختران تدارک دیده شده است که تجهیزات این فضا مطابق با علایق دختران به رنگ صورتی و شامل لباس های پرنسس های جنگل و لباس و اکسسوری های مختلف و ابزارهای نمایش نامه ها طراحی شده است.

 

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری اخبارمعماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی معماری جهان

گروه معماری

  • Mind Design

تصاویر

  • Sunmao Architectural Photography

ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.