کد خبر: 1816 زمان انتشار: 11:50:20 - 1400/08/16
اداره پست چین با دکوراسیون تاریخ معاصر و مدرن

منطقه نینگبو باند (وایتان) در کشور چین به‌عنوان نخستین خانه اداره پست استان از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است. اداره پست «بوند» با ایجاد یک مکان جدید در سواحل رودخانه یونگ جیانگ، به دنبال احیای اهمیت سابق این موسسه و بازیابی نقش آن به عنوان مکانی در قلب جامعه است.

حال برای باسازی و تغییر دکوراسیون داخلی این خانه پست، نیاز به برانگیختن حس نوستالژی و در عین حال برانگیختن مرزهای آن‌چه که به‌طور سنتی با مفهوم اداره پست مرتبط است، بیش از هر زمان دیگری احساس شده است.

این اداره پست تصمیم گرفت برای دکوراسیون جدید خود علاوه بر تاکید بر سبک زندگی کنونی، علایق جدیدی به فرهنگ معاصر منطقه را نیز به وجود آورد و مخاطبان را از این طریق به گونه‌ای متفاوت به سوی خود جذب کند.


 


 


 


 


 


در واقع سه طبقه اداره پست بوند از پیشخوان پست و ایستگاه، نمایشگاه‌های خرده‌فروشی هدایا و سوغات و یک منطقه بازی کودکان که برای کارگاه‌ها و رویدادهای فصلی نیز استفاده می‌شود، تشکیل شده که هر کدام طراحی و دکوراسیون مخصوص و مطابق با نوع فعالیت خود را دارند.

فرم‌های نوستالژیک همراه با یک پالت رنگارنگ با رنگ‌های سبز، سفید و سایه‌های غنی از قرمز همگی ترکیبی از زندگی مدرن و عصر معاصر را به نمایش گذاشته‌اند که در هر بخش و طبقه با جلوه‌ای ویژه نمایان شده‌اند. این در حالی است که پلکان چشم‌نواز با مش فلزی سوراخ‌شده، پوشیده شده است و در عین حال سطوح نوشتاری کاربردی و ساختارهای نمایشگر خرده فروشی را در خود جا داده است.

طبقه دوم این خانه پست هم شاهد گسترش پیوسته ساختار پلکان مشبک و همچنین قفسه‌های نمایشی است که با رنگ زرشکی رنگ شده‌اند و با دو غرفه مطالعه داخلی که دارای چرم سبز و نورپردازی سفارشی است، همراه می‌شوند. همچنین طبقه سوم، که از طریق یک پل از محوطه مجاور وارد می‌شود، یک فضای رویداد و کارگاه خصوصی کودکان است که توسط پانل‌های موج‌دار از پنجره‌های شیشه‌ای احاطه شده و از باغ‌های روی پشت‌بام جامعه الهام گرفته شده است.


 


 


 


 


 


 


 


 

 
اسکان


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.