کد خبر: 1817 زمان انتشار: 12:37:50 - 1400/08/16
اختصـاصی رسـانـه اخبـار مـعمـاری؛ تاکسی هوایی VoloCity به بهره برداری رسید

نمونه اولیه تاکسی‌های هوایی با عنوان VoloCopter در شهر رم، وارد ناوگان مسافربری شد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری "  تاکسی هوایی، نوعی هواپیمای تجاری کوچک است که برای پروازهای کوتاه بین مناطقی که توسط خطوط هوایی برنامه ریزی شده سرویس دهی و استفاده می‌شود. در سال 2001 صنعت تاکسی هوایی توسط گروه هوا و فضا ناسا مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و سپس این صنعت به صورت تولید انبود در قالب بخشی از حوزه رو به رشد وسیله نقلیه هوایی شخصی، مانند هواپیماهای بدون سرنشین مسافربری ظهور کرد.

 

تاکسی هوایی Volocity که اخیرا وارد ناوگان حمل و نقل هوایی رم شده است، قابلیت حمل مسافران را از فرودگاه داوینچی تا هتل‌ها و ایستگاه های مخصوص این تاکسی هوایی را دارد. این تاکسی هوایی از انرژی تجدیدپذیر نیرو گرفته و قادر است مسیر 45 دقیقه ای را در مدت 15 دقیقه طی کند. هزینه سفر با آن 150 یورو و مدت فعالیت این نوع تاکسی 3 سال و تا پایان 2024 تعیین شده است.

 

مدیرعامل شرکت هیوندای موتور اروپا، مایکل کول می‌گوید؛ خودروهای پرنده تا سال 2030 وارد ناوگان‌های حمل و نقل شهرها خواهند شد. این خودروها قادر خواهند بود با یک بار شارژ مسافتی معادل 240 کیلومتر طی کنند. خودروهای پرنده می‌توانند؛ آلودگی، تصادفات و بار ترافیکی سیستم های حمل و نقل عمومی را کاهش دهند.

 

تاکسی هوایی VoloCity 2 سرنشین بوده و قادر است 2 مسافر را همراه با چمدان‌ها و وسایل با خود حمل کند. این تاکسی مجهز به 18 روتر است که از لحاظ طراحی آکوستیکی نوعی طراحی شده اند که در یک محدوده فرکانس باریک کار می‌کنند و فرکانس های صدایی هم را خنثی کرده و 4 برابر ساکت تر از یک هلیکوپتر معمولی قادر به فعالیت بوده و مطابق با بالاترین استانداردها و الزامات هوانوردی آزانس ایمنی هوانوردی اروپا EASA توسعه یافته است.

 

 

تاکسی هوایی VoloCopter تا کنون توانسته است مجوزهای پرواز همراه با سرنشین و یا بدون سرنشین را در شهرهای آلمان، دبی، هلسینکی و سنگاپور کسب کند. آقای مایکل کول در این باره می‌گوید؛ سیستم پیشرفته کنترل ما با کمک بیش از 100 ریزپردازنده، ثبات و کنترل کامل را تضمین کرده، ارتفاع و تعادل فرود را می‌تواند به صورت هوشمند و به طور مستقیم مدیریت کند.

 

18 روتر داخل VoloCity با 9 باتری قابل شارژ تغذیه می‌شوند. سیستم تعویض باتری هوشمند این خودرو، توقف های کوتاه پرواز را با حداقل زمان روی زمین امکان پذیر می‌کند.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری اخبارمعماری "

منبع

  • وب‌سایت بین‌المللی شرکت تاکسی‌های هوایی VoloCity

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.