کد خبر: 1818 زمان انتشار: 12:40:22 - 1400/08/16
اختصـاصی رسـانـه اخبـار مـعمـاری؛ پاویون مجازی استودیوی معماری Make در کنفرانس تغییرات اقلیمی COP26

استودیوی معماری Make ، یک اینستالیشن مجازی توسط واقعیت مجازی طراحی کرده است که در مرکز پاویون Build Better Now ( اکنون بهتر بسازید ) قرار دارد.

به گزارش رســانـه" اخـبــار معـمـاری " این مجموعه مجازی که Fountain of Circular Recovery نام دارد، در محور مرکزی پاویون توسط شورای ساختمان سبز بریتانیا، برای نمایش 17 پروژه ساختمانی و غیرساختمانی پایدار در طول کنفرانس تغییرات اقلیمی COP26 ایجاد شده است. این اینستالیشن مجازی 360 درجه بر اساس شکل یک فواره است و هدف آن بر اساس توضیح چگونگی کمک به ساخت و ساز و تغییرات آب و هوا و اینکه چگونه ساختمان‌های آینده می‌توانند کربن کمتری تولید کنند، شکل گرفته است.

 

 

جک سارجنت، معمار Make می‌گوید؛ " محرک اصلی طراحی، به تصویر کشیدن گذشته، حال و آینده جامعه و اینکه چگونه محیط ساخته شده می‌تواند بر محیط طبیعی تاثیر مثبت و منفی بگذارد بود که در قالب یک طرح 3 بعدی مجازی ارائه شد. "

وی در این باره می‌افزاید؛ این فواره نشان دهنده چرخه تداوم و تجدید حیات است، اصولی که بخش محیط زیست ساخته شده باید تا حد زیادی با آن‌ها درگیر باشد. لایه های زیرین فواره در مرکز تاسیسات نشان‌دهنده روش‌های ساخت و ساز گذشته و فعلی است و لایه‌های بالایی به آینده نگاه می‌کند.

 

 

همچنین می‌گوید؛ ما به دنبال توصیف زمانی توسعه محیط ساخته شده در چارچوب فواره بودیم که به صورت بصری سال‌های 1990، 2021، 2030 و 2050 را به تصویر بکشد. " فولاد، شیشه و بتن " که اساس ساخت و سازهای بزرگ در دهه 1990 تا به امروز بوده‌اند توسط این سازه مجازی به نمایش کشیده شده‌اند. ایده اصلی این پروژه استفاده از بتن بازیافتی بود که به خوبی به تصویر کشیده شده است.

بازدیدکنندگان از این فضای مجازی می‌توانند به مجموعه ای از اطلاعات این 17 پروژه انتخابی دسترسی داشته باشند که هر پروژه توسط تصاویر، مدل سه بعدی، فایل صوتی، متن و پیوندهای مرتبط توضیح و ارائه داده شده است.

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری اخبارمعماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.