کد خبر: 1846 زمان انتشار: 15:41:32 - 1400/08/20
اختصاصی رسانه اخبار معماری شهرهای شناور سبز

پروژه Mando Xie، شهرهای شناور سبز با هدف ادامه تمدن بشر در اقیانوس فینالیست مسابقه Redesign the World مجله معماری Dezeen شد.

Mando Xie معمار چینی، با تصور اینکه پیشرفت بشریت در حال حرکت به سمت شهرهای شناور است، پروژه ای را طراحی کرده است که همانند کشتی بوده و پوشیده از درختان و گیاهان سبز و روی سطح دریا شناور است. این پروژه با عنوان Titan Art 2100، کاربری ناوهای هواپیمابر را به عنوان شهرهای شناور سبز به تصویر می‌کشد و دوباره تصور می‌کند.

 

 

این شهر سبز به منظور تامین نیاز غذایی کاربران خود مجهز به سیستم نوری خاصی است که ماهی ها را جذب خود می‌کند. خانه‌ها و زیرساخت های این شهر شناور از سازه‌های سبک و پیش ساخته، ساخته خواهد شد و شامل مناطق مسکونی و تفریحی خواهد بود.

 

 

هر شهر مجهز به 10 قایق ماهی‌گیری نیز می‌باشد که منابع غذایی این شهر را تامین خواهند کرد. 45 درصد از زیربنای این شهر به فضای سبز اختصاص داده شده است. تایتان آرک همچنین مجهز به مزارع کوچک برای کشاورزی است. دریاچه‌ای نیز در پارک به منظور جمع آوری و تصفیه آب و تامین آب شیرین مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

 

نظر شما چیست ؟ آیا حرکت، پیشرفت و سکونت انسانی به سمت اقیانوس جوابگوی نیازهای انسانی خواهد بود ؟ آیا جمعیت بشری و محققین در این زمینه خسارات و ضررهای انسانی را به اقیانوس و آب‌های آزاد در نظر گرفته است ؟

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری رسانه اخبار معماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری Dezeen

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.