کد خبر: 1854 زمان انتشار: 11:50:57 - 1400/08/26
کتاب اصول طراحی بایوفیلیک در معماری منتشر شد

کتاب «اصول طراحی بایوفیلیک در معماری(مجموعه مقالات نیکاس‌ای. سالینگاروس)» توسط انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل منتشر شد.

این کتاب مجموعه مقالاتی در حوزه معماری است که توسط پروفسور نیکاس‌ای. سالینگاروس از سال 2015 الی 2020 نگارش و توسط دکتر سیده ‌الهام علوی‌زاده و دکتر بابک پردل‌مراغه از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ترجمه شده است.

با توجه به دلیل فقدان مبانی نظری معتبر مبحث معماری بایوفیلیک به فارسی و ضرورت پرداختن به این حوزه جهت ارتقاء مباحث انسان محیط در طراحی فضا، ترجمه دیدگاه‌ و نظریات پروفسور سالینگاروس به عنوان پایه مبانی نظری این حوزه جهت استفاده پژوهشگران علاقه‌مند، در قالب کتاب مذکور انتخاب شده است.

در این کتاب بیان شده است که طراحی محیط‌های فیزیکی محل سکونت‌مان را بیولوژی خود ما باید تعیین کند. با توجه به اینکه ما به عنوان انسان نیاز داریم با موجودات زندة دیگر در محیط پیرامون خود در ارتباط باشیم به همین خاطر طراحان این وظیفه را دارند که با بهره‌گیری از عوامل تقویت کنندة اثر بایوفیلیک، توجه بیشتری به استفادة مؤثر از استراتژی‌های التیام بخش در کار خود داشته باشند.

چاپ اول کتاب «اصول طراحی بایوفیلیک در معماری در 5 بخش و 152صفحه و با قیمت 50 هزار تومان در آبان‌ماه 1400 توسط انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل منتشر شده است و علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند با شماره 33749503-045داخلی 111 تماس حاصل نمایند.

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.