کد خبر: 1888 زمان انتشار: 10:36:16 - 1400/09/03
اختصاصی رسانه اخبار معماری استفاده از ربات‌های هوشمند برای طراحی لنداسکیپ

استودیوی Outpost Office از ربات‌های هوشمندی که توسط GPS کنترل می‌شوند برای طراحی لنداسکیپ استفاده می‌کند.

پروژه Drawing Fields، مجموعه‌ای از نقشه‌های مخصوص طراحی  سایت و در مقیاس 1:1است که توسط ربات‌های مجهز به GPS ایجاد شده است. معماران این پروژه این روند را " مرحله‌ای غیرمتعارف برای طراحی " نامیده‌اند. این ربات‌ها الگوهای موقتی را با استفاده از رنگ‌های محلول در آب روی گستره بزرگی از چمن در ساختارهای هندسی ترسیم کرده‌اند که بسیار شبیه خطوطی است که بر روی چمن ورزشگاه ها نقاشی می‌شود.

 

 

این پروژه برای پاسخگویی به موضوع رقابت در زمینه تحرک طراحی شده است. " اشلی بیگام " و " اریک هرمان " از بنیان‌گذاران دفتر Outpost درباره این پروژه می‌گویند؛ طراحی هر الگو، تنظیم اندازه های منحصر به فرد هر نقشه، کالیبراسیون و کنترل حرکت این ربات ها از طریق عکس برداری هوایی و پهبادهای کنترل کننده میسر است.

 

 

اجرای هر پروژه دو روز به طول می انجامد و چون با رنگ های محلول در آب طراحی شده اند ظرف چند هفته، سایت به حالت اولیه خود برمی‌گردد. در مراحل این پروژه برای سامان‌دهی نقشه‌ها و ارتباط با برنامه GPS از نرم افزار Rhino استفاده شده است با استفاده از این برنامه  و Grasshopper یک سری کد برای فعالیت این ربات ها تعریف شده بود که در اصل، این کدها فهرستی طولانی از مختصات بود که حرکات ربات را هدایت می‌کرد و به آن دستور می‌داد که چه زمانی و کجا طرح را نقاشی کند.

 

 

با تعریف این کدها به ربات ها، این امکان وجود دارد که ربات ها به صورت نیمه مستقل فعالیت کنند. اگر شاخ و برگ و مانعی برای فعالیت و سیگنال دهی این ربات‌ها نباشد، قادر هستند از طریق سیگنال ها و اطلاعاتی که از طریق ماهواره ها به این ربات ها ارسال می‌شود فعالیت کنند.

 

 

این پروژه امسال فینالیست بخش اینستالیشن های مسابقه مجله  طراحی Dezeen شده است.

 

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی " دبیر و کارشناس معماری اخبار معماری "

منبع

  • مجله بین‌المللی معماری Dezeen

تصاویر

  • وبسایت استودیوی Outpost Office

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.