کد خبر: 1909 زمان انتشار: 11:24:28 - 1400/09/08
رونمایی از طراحی جدید موزه هنرهای معاصر مسکو

ساختمان جدید موزه گاراژ هنرهای معاصر مسکو توسط برندگان پریتزکر ۲۰۱۰ طراحی شد.

گروه معماری SANAA از طراحی یک پاویون شش ضلعی برای توسعه موزه گاراژ هنرهای معاصر در مسکو رونمایی کرد. این غرفه شش ضلعی در مجاورت پارک گورکی قرار دارد که شامل یک حیاط عمومی، فضاهای نمایشگاهی و کافه است که همگی بر اساس اصول ارگانیک، معماری پایدار و یک محیط قابل دسترس برای همگان طراحی شده است.

این موزه که در گذشته به عنوان غرفه ماشین‌ها و ابزارها شناخته می‌شد، در ابتدا سال ۱۹۲۳ توسط معماران ایوان ژولتوفسکی، ویکتور کوکورین و میخائیل پاروسنیکوف برای نمایش صنایع‌دستی و کشاورزی سراسر روسیه ساخته شد. این ساختمان تنها پروژه‌ای است که با استفاده از تیرهای بتون آرمه و تیرهای خرپایه چوبی ساخته شد و برخلاف سایر پروژه‌های چوبی حفظ شده است. طرح اصلی دارای دهلیزهای مرکزی با دو ارتفاع و بال‌های باریک تک ارتفاع است که به هم متصل شدند تا یک گالری کم ارتفاع در اطراف ساختار اصلی باز شده به سمت حیاط داخلی ایجاد کنند. 

در سال ۲۰۱۵ بنای جدید موزه را رِم کول‌هاس، معمار برجسته و مشهور هلندی طراحی کرد. این موزه به مساحت ۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع، در پارک گورکی، فضاهای متنوع و چندمنظوره برای برگزاری نمایشگاه، کارگاه آموزشی، و رویدادهای هنری دارد. 

اما توسعه جدید موزه توسط برندگان پریتزکر ۲۰۱۰ ،کازویو سجیما و ریوئه نیشی زاوا، به وسعت ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع برای تعاملات اجتماعی و هنری صورت خواهد گرفت. بر این اساس موزه طیف وسیعی از فرصت‌های نمایشی و بین رشته‌ای را به هنرمندان ارائه می‌دهد تا به تحقیقات درباره تاریخ هنر روسیه و هنر بین الملل بپردازند.

تناسبات، عناصر تکراری و باز بودن، معماری منحصر به فرد شش ضلعی را شکل می‌دهد که الهام بخش طراحی SANAA است. معماران برای حفظ این فضا برای بازدیدکنندگان، طراحی خود را بر اساس شش اصل بنا کردند: هندسه + تناسب، حفظ ابعاد اصلی، فضاهای متصل، به حداکثر رساندن نور طبیعی، ارتباط بصری و فیزیکی بین پاویون‌ها و حیاط داخلی.

نمای بیرونی عاری از عناصر تزئینی خواهد بود تا هویت نئوکلاسیک ساختمان و چشم انداز را احیا کنند.

 

هنرآنلاین


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.