کد خبر: 1917 زمان انتشار: 14:27:31 - 1400/09/08
اختصاصی رسانه اخبار معماری طراحی صخره های چاپ سه بعدی سازگار با محیط زیست

استودیوی تحقیقات Urban Reef مجموعه ای از صخره های جدید چاپ سه بعدی را توسعه داده است که پتانسیل تحریک گردش آب و بهبود تنوع زیستی شهرها را دارند.

این شرکت دو نوع صخره را از سرامیک و مواد طبیعی مانند تفاله قهوه و میسلیوم از طریق چاپ سه بعدی ساخته است که طبق گزارش ها محیطی قابل سکونت برای رشد قارچ های مختلف ایجاد می‌کند.

 

 

صخره ها شبیه دیوارهای زنده هستند، با این حال طراحی ساختاری به دست آمده از طریق پرینت سه بعدی، ادغام آن‌ها را در داخل شهرها بدون دخالت انسان توسعه می‌دهد.

 

 

این استودیوی تحقیقاتی به دنبال حل مسائل مربوط به سازگاری محیط با آب و هوا، گردش آب و تنوع زیستی در محیط ساخته شده است و بستری را برای تحقیقات تجربی با استفاده از ترکیبات جدید بیو مواد، تکنیک های چاپ سه بعدی، طراحی محاسباتی و معماری فراهم می‌کند.

 

 

طراحان این استودیو با استفاده از این روش به دنبال ایجاد اکوسیستم‌های ساختاری بودند که قابلیت ادغام با اشیای محیطی و اینستالیشن های محیطی را داشته باشد و محیطی برای رشد قارچ‌های مفید برای زیست محیط را فراهم کند.

 

 

با استفاده از این روش، تیم تحقیقاتی دو محصول مفهومی، صخره باران و صخره باغ وحش را توسعه داده است. صخره باران یک جمع کننده باران با شکل مواج است که پس از اشباع شدن با آب باران جمع آوری شده، باعث تحریک پوشش گیاهی در بیرون صخره و رشد آن می‌شود. این صخره با استفاده از مخلوطی از مواد خاک رس، دانه‌ها، میسلیوم و تفاله‌های قهوه به صورت سه بعدی پرینت شده است تا ساختاری متخلخل، بادوام، پایدار و زیست پذیر تشکیل دهد که می‌تواند برای جمع آوری آب در فضاهای شهری که بارندگی دارند استفاده شود.

 

 

دومین صخره مفهومی، طراحی شده است تا جایگزینی برای فواره های بتنی در شهرها باشد، نقطه ای از شهر که پتانسیل زیادی برای تحریک تنوع زیست محیطی وجود دارد. با به هم پیوستن هزارتوی پیچیده ای از فضاها با اندازه ها و جهت گیری های مختلف در جهت نور خورشید، باد و باران، صخره باغ وحش می‌تواند انواع مختلفی از اقلیم های کوچک را برای توسعه زیست محیطی تحریک کند.

 

 

ترجمه، تهیه و تنظیم

  • پویا مودتی

منبع

  • Design Wanted

عکس ها

  • استودیوی تحقیقاتی Urban Reef

 


ارسال نظر


رویداد

کلیه حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ می باشد.